19 دی: وزیران امورخارجه آمریکا و عراق در دیدار با یکدیگر درباره بدهی‌های بغداد به ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، آنتونی بلینکن و فواد حسین وزیران امورخارجه آمریکا و عراق در حاشیه نشست وزیران ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در ریاض، پایتخت عربستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
وزارت امورخارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد که دو طرف درباره بدهی‌های بغداد به تهران در رابطه با خرید گاز و برق از ایران و چگونگی تعامل با تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های جهانی و بانک‌های عراقی با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.
همچنین در ادامه این بیانیه آمده است که وزیران امورخارجه آمریکا و عراق درباره موضوعات مختلف دیگر، از جمله روابط دو جانبه میان بغداد و واشنگتن و راه‌های افزایش همکاری‌ها میان دو کشور، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک با یکدیگر گفت‌وگو و به‌علاوه بر لزوم اقدام در جهت کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه تاکید کرده‌اند.
بنابر اعلام وزارت امورخارجه عراق، فواد حسین در این دیدار با تاکید بر لزوم یافتن راه حلی برای این مشکل که به‌طور مستقیم بخش برق‌رسانی عراق را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از طرف آمریکایی برای حل مشکل پرداخت‌های مالی به زائران ایرانی و پول ایرانیان در بانک‌های عراقی تشکر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :