19 دی: عضو شورای شهر تهران نسبت به بروز پدیده جدید خانه‌های دودی در محله شوش هشدار داد.
ناصر امانی امروز در صحن علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از محله گردی‌اش از میدان شوش واقع در منطقه ۱۵ گفت: میدان شوش از قدیمی‌ترین میدان‌های تهران است که زمانی مرکز تهران بوده و در چهار دهه اخیر نیز یکی از میادین مرکزی جنوب تهران بوده است اما متاسفانه از آنجایی که در مرز دو منطقه قرار گرفته مشکلات این محله از دید شهرداران هر دو منطقه ۱۵ و ۱۲ مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد این محله را بافت فرسوده به خود اختصاص داده، اظهار کرد: اما عمده نارضایتی و مشکلات شهروندان ناشی از مسائل اجتماعی و فرهنگی بود. چرا که اتباع بیگانه در این محله به شدت سکونت دارند، به گونه‌ای که ۵۰ درصد بافت این محله در سکونت اتباع بیگانه است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این بازدید هر جا که برای ارائه خدمات عمومی بود همچون خانه‌های بهداشت که سر می‌زدیم اعلام می‌کردند که ۹۰ درصد مراجعه کنندگانشان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: افزایش اجاره واحدهای مسکونی در همه جای تهران وجود دارد اما در این محله به دلیل حضور اتباع بیگانه بیشتر نمود پیدا کرده و دقت داشته باشید که در این محله گاه شاهد سکونت چند خانواده در یک خانه چندمتری هستیم که این مسئله باعث شیوع و گسترش امراض و بیماری‌ شده و خانواده‌ها نگرانند که این بیماری‌ها و مشکلات فرهنگی به فرزندانشان نیز سرایت کند.
وی با بیان اینکه تعداد معتادان متجاهر در این میدان کاهش یافته اما هنوز هم این معتادان حضور دارند، به وضعیت امنیت در این محله اشاره کرد و گفت: شاهد سرقت و ناامنی به خصوص در معابر خلوت هستیم.
امانی با تاکید بر اینکه پدیده املاک پلاک قرمز نیز همچون هرندی در این محله نیز وجود دارد، افزود: با همکاری شهرداری ۱۸ پلاک پلمب شد؛ اما دقت داشته باشید که ما در محله شوش با پدیده‌ای به نام «خانه‌های دودی» مواجه شدیم که برای اولین بار اسم آن را می‌شنیدیم به گونه‌ای که در این محله خانه‌هایی وجود دارد که معتادان اول صبح وارد آن شده و بعد از استعمال مواد مخدر و ... از آنجا خارج می‌شوند و تا کنون ۳۷ خانه دودی که اکثرا اتباع بیگانه در آن هستند شناسایی شده ولی خبر ندارم که آیا پلمب شده یا نه؟
وی با بیان اینکه زباله‌گردانتن در این محله حضور فعال دارند، گفت: با اینکه مغازه‌های ضایعاتی تعطیل شده اما شبانه ۸ تا ۱۰ وانت اقدام به خرید زباله‌ها به صورت سیار می‌کنند که باید فکری به حال آن اندیشیده شود.
عضو شورای شهر تهران درباره نوسازی بافت‌های فرسوده این محله تصریح کرد: با اینکه عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان است اما ۷۰ میلیون تومان تحت عنوان تدوین ضوابط شهر اخذ می‌شود به همین دلیل نوسازی بافت فرسوده در این محله با شیب ملایمی در حال انجام است.
وی با اشاره به مزاحمت بساط گستران در این محله گفت: بوی تعفن ناشی از زباله‌های موجود در انهار یکی دیگر از مشکلات است و امیدواریم که اقدامات خوبی در این خصوص انجام گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :