19 دی: سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: سران دو کشور به یک اجماعی رسیدند که کماکان توافق 25 ساله را توسعه بدهند که این موضوع برای معیشت مردم دو کشور مثمر خواهد بود.
چانگ هوآ  سفیر جمهور خلق چین در ایران در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت همکاری های بین ایران و چین خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و چین دارای یک برنامه جامع راهبردی مشترک هستند و در حال حاضر روابط ایران و چین در یک وضعیت بسیار مناسب قرار دارد.
وی افزود: ما دو سال پیش با ایران یک توافق نامه 25 ساله را امضا کردیم که این توافق نامه شامل مراودات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و بهداشتی و موارد دیگر می‌شود.
سفیر چین خاطرنشان کرد: باید بگویم طی دو سال گذشته با همکاری‌هایی که بین دو کشور بوجود آمده، توافق نامه هایی که صورت گرفته به خوبی توسعه پیدا کرده است.
چانگ هوآ در ادامه گفت: در فوریه سال جاری که رئیس جمهور ایران به چین سفر کرد، صحبت‌های عمیقی بین ایشان و رئیس جمهور چین صورت گرفت و بسیار مهم بود و سران دو کشور به یک اجماعی رسیدند که کماکان توافق 25 ساله را توسعه بدهند که این موضوع برای معیشت مردم دو کشور مثمر خواهد بود.
سفیر چین در ادامه گفت: دو کشور ایران و چین هم یک بیاینه مشترکی را منتشر کردند و در این بیانیه به توسعه همکاری‌ها در موضوعات زیرساختی، بهداشت و گردشگری و غیره اشاره شده است.
وی در پایان گفت: باور دارم با هدایت سران دو کشور همکاری های همه جانبه بین ایران و چین روز به روز بهتر خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :