19 دی: رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس نسبت به عملکرد دولت در تغییر ساعت کاری ادارات انتقاد کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در تغییر ساعات کاری ادارات که زندگی مردم را بهم ریخته است از دولت خواست تا این قبیل تصمیم‌گیری‌ها را به مدیران حوزه شهری و نمایندگان اصناف واگذار کرده و در این موارد سنجیده‌تر عمل کند. 
سیدرضا تقوی در گفت‌ و گو با خانه ملت، در واکنش به تغییر ساعت آغاز به کار ادارات از سوی دولت به 6 صبح، گفت: من از این مساله تعجب کردم چرا که این گونه برنامه‌ریزی‌های اجتماعی که زندگی جمعیت گسترده‌ای از مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد نباید براساس تصمیم عده‌ای محدود صورت بگیرد.   
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع در حالی در هیات دولت به تصویب رسیده است که تنها شهردار به عنوان یک عضو مدیریت شهری در این جمع حضور داشته است که این امر برای تصمیم‌گیری پیرامون یک شهر دارای حدود 10 میلیون جمعیت کفایت نمی‌کند. 
وی تصریح کرد: وقتی قرار است چنین تصمیم‌گیری مهمی صورت بگیرد باید موضوع در جلساتی با حضور مدیران حوزه شهری اعم از شهرداری، شورای شهر، نمایندگان اصناف مختلف و مدیران حوزه حمل و نقل شهری مورد بررسی قرار گیرد. 
تقوی خاطرنشان کرد: تعیین ساعت 6 برای آغاز به کار ادارات به زندگی خانواده‌ها لطمه وارد می‌سازد بخصوص اگر هم مادر و هم پدر کارمند باشند و فرزندان کوچکی نیز داشته باشند که نیاز به حمایت آنها دارند و قبل از ساعت 6 صبح مهدکودک یا کلاسی فعال نیست که بتوانند فرزندانشان را به آنجا بسپارند.  
وی با بیان اینکه اتخاذ این تصمیم نارضایتی مردم را به همراه داشته است، اظهار کرد: دولت باید برای اتخاذ تصمیمات مربوط به حوزه شهری پیشنهاد دهد بعد مدیران حوزه شهری و نمایندگان اصناف در خصوص این قبیل موضوعات که به تغییر سبک زندگی مردم منتهی می‌شود، تعیین تکلیف کنند. 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مسئولان دولتی نباید بدون توجه به مشکلات مردم برای زندگی حدود 10 میلیون جمعیت پایتخت تصمیمی بگیرند که شرایط را برای آنها به ویژه کارگران، اصناف، مسافران حوزه حمل و نقل شهری و ...سخت‌تر می‌کند. 
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه من با اتخاذ این گونه تصمیمات که زندگی و شهر را بهم می‌ریزد به شدت مخالفم یادآور شد: دولت باید در اتخاذ تصمیماتی که به زندگی مردم مربوط می‌شود، سنجیده‌تر حرکت کند ضمن اینکه قبل از اتخاذ هر تصمیمی شرایط زندگی مردم را نیز درنظر بگیرد و بدون توجه به مشکلاتی که برای آنها ایجاد می‌شود، تصمیم‌گیری نکند.
  • نویسنده :
  • منبع :