19 دی: معاون سازمان حج و زیارت از فوت چهار زائر ایرانی در عربستان بر اثر بیماری تنفسی و قلبی خبر داد.
غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: تا ۲۱ خردادماه، متاسفانه چهار نفر از زائران ایرانی که سابقه بیماری تنفسی و قلبی داشتند در مکه و مدینه فوت کردند که با هماهنگی لازم با خانواده و بازماندگان آن‌ها پیکرشان یا به ایران منتقل می‌ شود یا با طی مراحل قانونی و رعایت اصول شرعی در عربستان دفن می‌ شوند.
پایگاه اطلاع رسانی حج همچنین با اشاره به این‌که تا روز یکشنبه ۲۱ خردادماه، سه زائر در مکه و یک زائر در مدینه فوت کردند، مشخصات زائران درگذشته را به این شرح اعلام کرد: خانم رباب فلاح تفتی ۷۲ ساله از کاروان ۳۴۰۲۱ استان یزد، صادق بیگی ۶۹ ساله از کاروان ۴۱۷۴۶ کرج، ربابه جباریها ۷۲ ساله از کاروان ۳۷۰۱۳ قزوین، سه زائری هستند که در مکه مکرمه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافتند.
رئیس ستاد مدینه نیز گفت: از بین چهار زائر ایرانی که تاکنون فوت کردند، یک زائر به نام  محمد شیخی فرزند غفور ۵۷ ساله از کاروان شماره ۱۷۲۸۶ از تهران به علت سکته قلبی در مدینه از دنیا رفت.
سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرد: با توجه به شدت گرمای هوا و سن زائران حج ۱۴۰۲ وضعیت سلامتی حجاج قابل قبول‌تر ازحج‌های گذشته است.
به گفته جواد دانشیار، رییس ستاد مدینه، از تاریخ سوم خرداد عملیات حج با اعزام زائران ایرانی به مدینه آغاز شد و بر همین اساس روزانه حدود ۲ هزار زائر وارد این شهر شدند و تا یکشنبه۲۱ خرداد، ۳۷ هزار ۴۹۷ زائر با ۱۶۹ پرواز در قالب ۲۴۰ کاروان وارد مدینه شده‌اند.
رئیس ستاد مدینه با اشاره به این‌که اعزام زائران از ایران به مقصد مدینه تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در مجموع ۴۹۶۸۱ زائر در قالب مدینه قبل، وارد شهر پیامبر خواهند شد.
دانشیار افزود: تعداد زائرانی که درحال حاضر در مدینه هستند، ۹۷۶۵ نفر هستند.
او ادامه داد: ۲ تیرماه که مصادف است با پنجم ذی‌الحجه آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه عازم مکه می‌شود.
رئیس ستاد مدینه در ادامه به آمار کل زائران اعزامی تا روز۲۱ خرداد به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: ۵۲۸۳۱ زائر با ۲۴۲ پرواز وارد عربستان شده‌اند که از این تعداد ۱۵۳۳۴ زائر با ۷۳ پرواز از طریق فرودگاه جده وارد این کشور شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :