19 دی: یک مأمور پلیس عصر امروز در ایذه به شهادت رسید. این مامور فراجا که برای حفظ امنیت در حال اجرای ماموریت خود بود توسط یک خودرو زیر گرفته شد که منجر به شهادت وی شد.
همچنین برخی کاربران در شبکه های اجتماعی از کشته شدن پسرعموی مادر کیان پیرفلک در ایذه خبر داده اند. ادعا شده که در جریان مراسمی که در روستای پرچستان ایذه، محل دفن کیان پیرفلک برگزار شده است، پویا مولایی راد (19 ساله)، پسر عمومی ماه منیر مولایی راد(مادر کیان) کشته شد. در این ادعا به نقش ماموران امنیتی در این حادثه اشاره شده است.
خبرگزاری دولت، ایرنا نیز نوشت: منابع آگاه از شهادت یکی از ماموران حفظ امنیت توسط خودروی فرد ناشناسی زیر گرفته و به شهادت رسید. منابع محلی از شهادت سروان "محمد قنبری" که برای تأمین امنیت یک مراسم در ایذه اعزام شده بود خبر دادند. بر اساس این گزارش، شهید محمد قنبری از اهالی روستای بن شوار شهرستان صیدون است.
خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه در خبر دیگری به نقل از جانشین فرماندۀ پلیس خوزستان، نوشت: همزمان با فراخوان معاندان برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد کیان پیرفلک نیروهای پلیسِ ایذه با اجرای طرح ارتقای امنیت در شهرستان اقدامات لازم را انجام دادند. در یکی از ایستگاه‌های تامین امنیت عمومی یک نفر با هویت معلوم با خودروی تیبا به‌صورت عمدی به پلیس حمله کرد و سروان محمد قنبری را به شهادت رساند. پلیس در پاسخ به حملۀ مهاجم اقدام به تیراندازی کرد که فرد مهاجم براثر اصابت تیر مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
پویا مولایی راد
گفته شده که امروز مراسمی برای یادبود کیان پیرفلک در ایذه برگزار شده بود.
ماه‌منیر (زینب) مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک از برگزاری مراسم تولد بر مزار پسرش خبر داده بود.
مادر کیان در روز تولد او در اینستاگرامش پستی منتشر کرد و نوشته است که تولد کیان پیرفلک جهانی شده است اما او نیست و «این بدترین درد برای یک مادر است، دردی که تا پایان عمر هر لحظه قلبم را می‌سوزاند.»‌
کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله اهل ایذه در جریان اعتراضات سال گذشته در ایذه کشته شد. ‌روایت های مختلفی از این حادثه تلخ منتشر شده بود.
تکمیلی/توضیح دادستان
خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه نیز نوشت: یار محمد رسالتی، دادستان ایذه، گفت: عصر امروز یک خودرو با هویت مشخص در یکی از مبادی ورودی شهرستان با سرعت و به صورت عمدی به نیرو‌های مستقر در ایست بازرسی برخورد کرد که یکی از ماموران در صحنه به شهادت رسید.   وی سپس با دور زدن و برخورد با یکی از سربازان وظیفه، موجب ایراد صدمات بدنی به این سرباز شد و خود نیز با تیراندازی از سوی ماموران زخمی شد که پس از اعزام به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد. حال سربازی که خودروی متهم با وی برخورد کرده مساعد است و تلاش برای شناسایی هویت و انگیزه متهم ادامه دارد. 
وی با تاکید بر پرهیز از هرگونه انتشار شایعه که موجب ایجاد بی‌نظمی در منطقه شود، افزود: اخبار تکمیلی متعاقبا از سوی مراجع قضایی اعلام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :