19 دی: سخنگوی وزارت بازرگانی چین تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه موسسات چینی به بهانه همکاری با ایران کاملاً بی‌اساس است.
به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، سخنگوی ‌وزارت بازرگانی چین امروز (دوشنبه) در اظهاراتی خاطر نشان کرد: تحریم‌های اخیر دولت آمریکا علیه افراد و نهادهای چینی به بهانه همکاری با برنامه‌های موشکی و نظامی ایران هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد.
وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی هفت فرد و شش نهاد در ایران، چین و منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین را به دلیل ارتباط ادعایی با برنامه موشکی بالستیک ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین در واکنش به این اقدام گفت که ایالات متحده برخی شرکت‌ها و افراد چینی را به بهانه همکاری با ایران تحریم کرده و چین نیز به شدت با این اقدام آمریکا مخالفت کرده است.
وی در ادامه تاکید کرد که رویکرد ایالات متحده فاقد شواهد واقعی و رویه‌های مناسب است و به حقوق و منافع مشروع شرکت ها و افراد چینی آسیب وارد می‌کند. این سخنگو همچنین از ایالات متحده خواست تا سرکوب غیرقابل توجیه شرکت‌ها و افراد چینی را متوقف کند.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزود: پکن اقدامات لازم را برای محافظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت‌ها و افراد خود انجام خواهد داد.
به نوشته گلوبال تایمز، این تحریم‌ها بخشی از یک سری اقدامات ایالات متحده است که با هدف افزایش مسائل امنیتی با اتهامات بی‌اساس در تلاش برای سرکوب شرکت‌ها و شهروندان چینی انجام می‌گیرد.
وزارت خزانه داری آمریکا همچنین 13 نهاد و فرد مستقر در چین را به دلیل دخالت ادعایی آنها در تکثیر بین‌المللی تجهیزات مورد استفاده برای تولید داروهای غیرقانونی تحریم کرد.
سفارت چین در آمریکا تحریم‌های غیرمنطقی واشنگتن را محکوم و تاکید کرد که دولت چین موضع قاطعی در قبال مبارزه با مواد مخدر دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :