19 دی: بلیت چهار روز اول کنسرت‌های علیرضا قربانی در کاخ سعدآباد تهران، در حالی در سامانه رسمی به‌طور کامل به‌فروش رسید که شاهد عرضه بلیت‌های این برنامه با قیمت‌هایی غیرطبیعی در فضای مجازی هستیم!

تمامی بلیت‌های چهار روز اول کنسرت علیرضا قربانی روز گذشته و پس از گذشت کمتر از دو ساعت از آغاز بلیت‌فروشی در حالی خریداری شد، که تعدادی از این بلیت‌ها از هم اکنون وارد جریان فروش در بازار سیاه به قیمت‌های نامتعارف شده‌اند. روندی که پیش از این نیز در کنسرت‌های مهم تهران مشاهده شده بود و شرایطی را فراهم ساخت که علاقه مندان و طرفداران این خوانندگان مجبور به خرید بلیت از بازار سیاه شدند.

براساس تازه‌ترین رصدهایی که طی روز گذشته و با آغاز فروش بلیت کنسرت پایتخت علیرضا قربانی صورت گرفته، قیمت بلیت این اجراهای زنده در بازار سیاه و سامانه‌های رسمی و دارای مجوز خرید و فروش کالاها برای دو نفر حتی به قیمت ۴ میلیون تومان هم رسیده است! این قیمت در حالی است که سقف قیمت فروش بلیت‌های این کنسرت در سامانه رسمی ۶۹۰ هزار تومان است.

هرچند به نظر می‌رسد این فرآیند در پروژه‌های پرمخاطبی همچون کنسرت علیرضا قربانی، همایون شجریان و دیگر خوانندگان صاحب‌نام موسیقی ایرانی در عرصه‌های مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است، اما نهادهای ناظر بر روند انجام معاملات در سامانه‌های خرید و فروش کالا با شناسایی افرادی که قصد سو استفاده از این شرایط را دارند، می‌بایست برخورد محکم‌تری با روند پیش آمده در این بازارهای سیاه داشته باشند.

در حال حاضر تمامی بلیت‌های کنسرت علیرضا قربانی در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۳۰ و ۳۱ خرداد و همچنین روز جمعه ۲ تیر به فروش رفته و این گمان می‌رود با استمرار استقبال کم نظیری که از کنسرت‌های این خواننده طی ماه‌های اخیر و اجرای تهران صورت گرفته، شاهد صعود روند فروش بلیت در بازار سیاه باشیم.

ماجرای فروش بلیت در بازار سیاه برای خوانندگان پرطرفدار اکنون در تمام دنیا، امری جاری تلقی می‌شود، اما به دلیل شرایط اقتصادی فعلی کشورمان و سو استفاده افراد از شوق و اشتیاقی که برخی از طرفداران از برگزاری چنین کنسرت‌هایی دارند، به نظر می‌آید نهادهای قانونی ناظر با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان کنسرت‌ها، می‌توانند فضای قانون‌مند تری را برای بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از این قبیل برنامه‌ها فراهم آورند.

تور کنسرت‌های علیرضا قربانی از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده بود و در شهرهای گرگان، رشت، تبریز، شیراز، کرمان، سیرجان و جزیره کیش اجرا شد که به دلیل استقبال مخاطبان در شهرهای مختلف نیز چندین سانس تمدید شد و حالا زنجیره این اجراها به پایتخت رسیده است.

  • نویسنده :
  • منبع :