19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تسلیت جان باختن جمع کثیری از مردم بیروت در حادثه انفجار این شهر، آمادگی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت لبنان را اعلام کرد.

سعید نمکی بامداد چهارشنبه در پیامی به "حمد حسن" وزیر بهداشت لبنان نوشت: حادثه دلخراش انفجار بیروت که متأسفانه موجب جان باختن و مصدومیت کثیری از شهروندان عزیز  لبنانی شد، موجب تألم و نگرانی فراوان است.  

وی ادامه داد: بسان همیشه، دولت و ملت ایران خود را در کنار کشور دوست و برادر خود، لبنان می‌دانند. ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی خود و همکارانم در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران، از خداوند ارحم الراحمین برای شهدای این واقعه، رحمت واسعه الهی و برای مصدومین شفای عاجل و برای بازماندگان و مردم مقاوم لبنان، صبر و آرامش آرزو می‌کنم. 

نمکی نوشت: بدین وسیله مراتب آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت عزیز لبنان را به اطلاع می‌رسانم.

اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان لبنانی

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از اعلام آمادگی این جمعیت برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان وقوع انفجاری مهیب در بندر بیروت خبر داد.

"کریم همتی" بامداد چهارشنبه در پیامی به رییس صلیب سرخ لبنان با مردم این کشور ابراز همدردی و برای هرگونه کمک و امدادرسانی به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا