19 دی: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جلسه بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهادکشاورزی ۳۰ خرداد در مجلس برگزار می شود.
سیدمحمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نامه معرفی نیکبخت روز سه شنبه در مجلس اعلام وصول شد، اظهار داشت: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
وی همچنین از ارایه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت که بر اساس قانون، این لایحه توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
حسینی در ادامه در باره اینکه آیا بین دولت و مجلس درباره این لایحه اختلافی وجود دارد که ارایه آن به تعویق افتاده است، گفت: خیر اینگونه نیست؛ بالاخره دولت باید لایحه را جمع‌بندی کرده و به مجلس ارایه دهد و مجلس نیز می تواند لایحه را جرح و تعدیل کرده و به تصویب نهایی برساند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین درباره اینکه یک رسانه محلی در استان سمنان مدعی شده که دیوان عدالت اداری رای به برکناری استاندار سمنان داده است، گفت: من اطلاع از این موضوع ندارم اما گاهی این آرا بدوی و ابتدایی است و پس از ارایه توضیحات، منتفی می شود یعنی اینطور نیست که رای اولیه قطعی شود.
حسینی با یادآوری اینکه گاهی چنین آرای اولیه ای از سوی برخی دستگاهها همچون دیوان محاسبات کشور نیز صادر می شود، افزود: البته من از جزئیات آن اطلاعی ندارم و باید در این باره سوال کنم.

  • نویسنده :
  • منبع :