19 دی: یک دیپلمات آمریکایی مدعی شد بحرین به زودی روابط خود را با ایران از سر خواهد گرفت.
باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک درباره احتمال احیای روابط دیپلماتیک بحرین با ایران به قانونگذاران این کشور گفت: «فکر می‌کنم به زودی این اتفاق بیفتد».
براساس گزارش رویترز، او در ادامه ادعا کرد: شرکای منطقه‌ای در ماه مارس اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را (با ایران) احیا خواهند کرد و ایران سفارت خود را در ریاض در ۶ ژوئن بازگشایی کرد.
طی سال ۲۰۱۶ یک روز پس از اینکه عربستان سعودی به دلیل حمله به سفارت این کشور در تهران، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد، بحرین نیز روابط خود با تهران را قطع نمود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ۲۲ خردادماه درباره وضعیت از سرگیری روابط میان ایران و بحرین اعلام کرد: بحرین آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده و ما علاقه مند به توسعه روابط با همه کشورهای اسلامی و منطقه هستیم.
اسفندماه سال گذشته نیز برخی رسانه‌ها اعلام کردند گفت وگوهای مهمی میان بحرین و ایران در سطح دو جانبه برای ازسرگیری روابط دو کشور جریان دارد.
عبدالنبی سلمان، معاون اول پارلمان بحرین نیز در راستای همین خبر در آن زمان اعلام کرد که بازگشت روابط ایران و بحرین خیلی طول نخواهد کشید و دولت بحرین از بهبودی روابط با ایران، عراق و سوریه استقبال می کند.

  • نویسنده :
  • منبع :