19 دی: یک قایق در رودخانه نیجر و زمانی که مسافران زیادی از جشن عروسی بر می‌گشتند واژگون شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته ساکنان و پلیس محلی نیجریه، پس از واژگونی یک قایق رودخانه‌ای در ساعات اولیه، بیش از ۱۰۰ نفر از جمله بسیاری از کسانی که از مراسم عروسی باز می‌گشتند جان خود را از دست دادند.

به گفته اوکاسانمی آجایی، سخنگوی پلیس، این قایق در رودخانه نیجر در ایالت کوارا در غرب در حال حرکت بود. تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر نجات یافته اند و جستجو ادامه دارد.

آجایی گفت: «قایق در تاریکی کامل واژگون شد و ساعاتی بعد به ما اعلام کردند. تعداد کشته‌شدگان تا عصر روز سه‌شنبه به ۱۰۳ نفر رسید و احتمالاً افزایش خواهد یافت.»

تصادف قایق‌های رودخانه‌ای یک اتفاق تکراری در نیجریه است، که بار بیش از حد، مقررات ایمنی ضعیف، نبود جلیقه نجات و نگهداری ضعیف اغلب منجر به حوادث مرگبار می‌شود.

آجایی گفت که مقامات هنوز علت این حادثه را مشخص نکرده اند. بر اساس شهادت ساکنان محلی، در میان قربانیان چندین خانواده از جمله کودکان نیز حضور داشتند.

به گفته عبدالگانا لوکپادا، یکی از فرماندهان محلی، «اکثر غرق شدگان از بستگان چندین روستا بودند که با هم در مراسم عروسی شرکت کردند و تا دیروقت شب مهمانی بودند.»

قایق بیش از حد بار داشت و نزدیک به ۳۰۰ نفر در آن بودند. قایق به یک کُنده بزرگ در داخل آب برخورد کرده و به دو قسمت تقسیم شد.

آجایی گفت: عملیات امداد و نجات همچنان ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :