19 دی: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: بارش‌ها امروز پنج شنبه در اردبیل، نیمه شمالی استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تقویت می شود و همزمان در ساعت عصر در تهران، البرز و ۱۰ استان دیگر وزش بادهای شدید خواهیم داشت.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ است.
امروز هم چنین در ارتفاعات تهران، زنجان، سمنان، گیلان و مازندران نیز با افزایش ابر و احتمال رگبار باران و وزش باد شدید و روی مناطق مستعد ریزش گردوخاک مواجه هستیم.
در پنج روز آینده در شرق و مناطقی از مرکز وزش باد شدید خواهیم داشت.
هواشناسی اعلام کرده وزش باد امروز در نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان، البرز، قم، تهران، ایلام، نیمه غربی خوزستان و بوشهر در ساعت عصر تشدید می شود.
هواشناسی هم چنین در هشدار دریایی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج طی امروز تا روز شنبه دردریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان خبر داده است.
بیشینه هوای تهران امروز به ۳۷ درجه خواهد رسید و عصر امروز افزایش وزش باد و ابرناکی را در تهران خواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :