19 دی: یک قایق ماهیگیری که با پناهجویان در حال تلاش برای رسیدن به اروپا بود، روز چهارشنبه در سواحل یونان غرق شد و در پی آن، حداقل ۷۹ نفر کشته و بسیاری مفقود شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، گارد ساحلی، نیروی دریایی و کشتی‌ها و هواپیماهای تجاری برای عملیات گسترده جستجو و نجات که قرار است در طول شب ادامه یابد، به حرکت درآمدند. مشخص نیست که چه تعداد مسافر مفقود شده اند، اما برخی گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که ممکن است صدها نفر دور از ساحل سوار قایق شده باشند.

عکس هوایی از قایق آبی که توسط گارد ساحلی یونان منتشر شد، تعداد زیادی از مردم را نشان داد که تقریباً هر اینچ از عرشه را پوشانده بودند.

«نیکوس الکسیو»، سخنگوی گارد ساحلی، گفت که تخمین دقیق تعداد مسافران غیرممکن است. به نظر می‌رسد که کشتی ۲۵ تا ۳۰ متری پس از حرکت ناگهانی افراد به یک سمت واژگون شده باشد.

«عرشه بیرونی پر از افراد بود و ما فرض می‌کنیم که فضای داخلی کشتی نیز پر بوده است. به نظر می‌رسد در بین افرادی که در عرشه جمع شده بودند، جابه‌جایی رخ داده و واژگونی اتفاق افتاده است.»

مقامات گارد ساحلی گفتند که موتورهای این قایق حوالی ساعت ۱:۴۰ بامداد چهارشنبه از کار افتاد و کمتر از یک ساعت بعد، قایق ناگهان از سمتی به سمت دیگر واژگون شد.

در بیانیه آمده است که کشتی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد غرق شد.

«یوآنیس زافیروپولوس»، معاون شهردار شهر بندری در جنوب کالاماتا، جایی که بازماندگان نجات یافتند، گفت که اطلاعات وی حاکی از وجود بیش از ۵۰۰ نفر در قایق بود.

مقامات گفتند که ۱۰۴ نفر پس از غرق شدن در آب‌های بین المللی در حدود ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شبه جزیره پلوپونز جنوبی یونان نجات یافتند. این نقطه نزدیک به عمیق‌ترین بخش دریای مدیترانه است و اعماق ۵۲۰۰ متری می‌تواند هر تلاشی برای یافتن قایق غرق‌شده را مختل کند.

گارد ساحلی یونان گفت که تاکنون ۷۹ جسد پیدا شده است که شامل ۳۰ نفر از مصر، ۱۰ نفر از پاکستان، ۳۵ نفر از سوریه و ۴ فلسطینی بودند.

  • نویسنده :
  • منبع :