19 دی: رسانه‌های داخلی انگلیس از تداوم موج گرمای شدید و خشکی هوا در مناطقی از این کشور خبر دادند.
به گزارش اسکای نیوز، هوای بسیار گرم و خشک در بخش‌هایی از جنوب شرق انگلیس ادامه دارد و این گرمای کم‌سابقه منجر به تعطیلی اجباری چندین مدرسه شده است.
همچنین از ساکنان منطقه خواسته شده تا از آب فقط برای مصارف ضروری استفاده کنند.
روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی در این باره آورده است: بخش‌هایی از این کشور در حال حاضر درگیر موج شدید گرما هستند و آب در بسیاری از مدارس به دلیل خشکی هوا قطع شده و در عین حال خطر آتش‌سوزی‌های جنگلی تشدید شده چرا که به گفته کارشناسان هواشناسی، افزایش دمای بیشتر برای روزهای آتی پیش‌بینی شده است.
موج گرما در آخر هفته آغاز شده و از آنجا که دما در بسیاری از نواحی برای سه روز متوالی نزدیک به ۳۰ درجه سانتیگراد باقی مانده، از معیارهای معمولِ گرمای هوا در این منطقه فراتر رفته است.
همچنین مقامات هشدار می‌دهند که با افزایش گرما خطر آتش‌سوزی‌های جنگلی در بخش‌های وسیعی از انگلیس و ولز تا سطح «بسیار زیاد» افزایش یافته است.
با این حال پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکیست که در پایان هفته آتی وضعیت جوی تغییر خواهد کرد و با تداوم گرما به تدریج بر رطوبت هوا افزوده شده و احتمال وقوع رعد و برق بیشتر می‌شود.
جدا از موج گرما، طی روزهای اخیر بارندگی شدید نیز مناطقی از این کشور را فرا گرفته که به جاری شدن سیل در مناطقی از شمال غرب لندن، آبگرفتگی خیابان‌ها و اختلال در تردد وسایل نقلیه منجر شده است.
شواهد علمی نشان می دهد که امواج گرما به دلیل بحران آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های بشر در این کشور نیز مانند بسیاری دیگر از نقاط جهان در حال شدیدتر شدن است.

  • نویسنده :
  • منبع :