۱۹ دی: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از تخریب ۳۰ ویلا در حریم و بستررودخانه زاینده رود در ماه جاری خبرداد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، بخش باغبهادران با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع آغاز شده است.
وی افزود: از ششم خردادماه ۳۰ ویلا با طول تقریبی ۷۰۰ متر و مساحت ۱۰ هزار مترمربع در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.
ساسانی ادامه داد: طی دو هفته آینده آزادسازی‌ها اجرا و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال و ابوذرغفاری شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است.
وی با اشاره بر اینکه در قالب تبصره‌های ۲ و سه قانون توزیع عادلانه آب صراحتاً مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیل‌ها، مرداب، برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاهاو دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح کرد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
۸۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان آزادسازی شد
ساسانی افزود: تا کنون آزادسازی ۸۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.
وی تصریح کرد: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: تا کنون ساماندهی ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.
ساسانی یادآورشد: لایروبی ۲۵۰ کیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود.‌

  • نویسنده :
  • منبع :