19 دی: اطلاعات منابع رصد کشتی نشان می‌دهد ابرنفتکش‌هایی که حامل بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت عربستان سعودی هستند، در سواحل دریای سرخ مصر مستقر شده‌اند که بیشترین میزان از زمان اوج پاندمی کووید در سال ۲۰۲۰ است.
دلایل وجود این ذخایر شناور نامشخص است و در حالی روی داده که عربستان سعودی قول داده است به منظور تقویت قیمت‌ها، تولید خود را کاهش دهد. ترس از مازاد عرضه، بازارها را فرا گرفته است و سرمایه گذاران تلاش می‌کنند وضعیت رشد تقاضا برای خصوص در چین را ارزیابی کنند.
جی مارو، مدیر اطلاعات و تحلیل بازار منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت ورتکسا در یادداشتی نوشت: آخرین باری که حجم ذخایر شناور نفت عربستان بالاتر از سطح فعلی بود، سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بود که سطح ذخایر به ۳۰ میلیون بشکه رسیده بود.
 یکی از دلایل احتمالی افزایش حضور نفتکش‌ها در این منطقه ممکن است به دلیل تقاضای بالاتر برای نفت عربستان در اروپا باشد و به نظر نمی‌رسد به دلیل مسائل زیرساختی باشد.
کشتی‌های دیگر همچنان به پایانه نفتی عین سخنه مصر در دریای سرخ وارد شده و محموله‌ها را با تاخیر اندک یا بدون تاخیر تخلیه می‌کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این پایانه نفتی، نقطه شروع خط لوله سومد است که به پایانه ذخیره سازی و بارگیری نفت در سیدی کریر در سواحل مدیترانه مصر می رسد. این تاسیسات متعلق به چندین کشور تولیدکننده نفت خاورمیانه از جمله عربستان سعودی است که بزرگترین کاربر این سیستم است.
طبق آمار رصد کشتی‌های که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، هشت کشتی از ۱۰ کشتی لنگر انداخته در نزدیکی عین السخنه، متعلق به عربستان سعودی هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :