19 دی: از حوالی ظهر امروز برخی رسانه‌ها از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر کشور دولت سیزدهم خبر داده‌اند؛ خبری که تا این لحظه واکنش رسمی در پی نداشته است.
اخبار مربوط به کلید خوردن طرح استیضاح وزیر کشور از حوالی ظهر امروز (29 خرداد) در کانال‌های تلگرامی در حال دست به دست شدن است.
بررسی این خبرها نشان می‌دهد که نخستین‌بار کانال شرق چنین خبری را منتشر کرد و در این رابطه نوشت: «نمایندگان در واکنش به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس، خواستار برکناری رئیس ستاد انتخابات کشور شدند.»
در ادامه این خبر ادعا شده که نمایندگان مجلس «همچنین استیضاح وزیر کشور را با بیش از ۲۰۰ امضا کلید زدند».
امروز (دوشنبه) در جلسه علنی مجلس، حسن محمدیاری در اخطاری خطاب به رئیس مجلس گفته بود: نمایندگان شهرهای کم‌برخوردار در جذب اعتبارات با مشکلاتی مواجه هستند و اگر همراهی قوه مجریه نباشد، امور اجرایی معطل می‌ماند. در این شرایط نمایندگانی که تاوان ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی را می‌دهند مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. در شرایطی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مشکل دارند، همین همراهی ظاهری هم از نمایندگان گرفته شده، به طوری که بر اساس بخشنامه وزارت کشور، همراهی‌ای با نماینده‌ای در یک سال پایانی فعالیتش نمی‌شود. باید به وزیر کشور تذکر داده شود.
محمدباقر قالیباف - رئیس مجلس - در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس اظهار کرد: وزیر کشور ابلاغیه مورد انتقاد نمایندگان را اصلاح کرد. روز گذشته این موضوع را تذکر دادم و وزیر کشور ابلاغیه ۱۱ خرداد را اصلاح کرد. نمایندگان اجازه دهند ایشان از اردبیل بازگردند و ما خدمتشان هستیم.
هنوز هیچ مسئول و نهاد رسمی در رد یا تأیید این خبر واکنشی نشان نداده است.

  • نویسنده :
  • منبع :