19 دی: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر"زیاد نخاله"، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و "اسماعیل هنیه " رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران و برگزاری دیدار مشترک بین این دو با حضور "اسماعیل قاآنی" فرمانده سپاه قدس در تهران یکی از اهداف برگزاری این نشست را رفع برخی اختلافات میدانی و سیاسی بین این دو گروه و همچنین ایجاد یک استراتژی واحد جهت مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی دانست.
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به وضعیت کنونی در اراضی اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی دامنه حملات خود علیه ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی را تشدید کرده و یک فضای بحرانی را در اراضی اشغالی ایجاد کرده است.
وی معتقد است: در این فضا با توجه به دیدگاه‌های مختلفی که بعضا در زمینه مبارزاتی در حوزه میدانی و سیاسی بین حماس و جهاد اسلامی وجود دارد یک سری شکاف بین آنها ایجاد شده بود و ایران با توجه به نقش محوری که در جریان مقاومت دارد با دعوت از رهبران این دو جریان و تشکیل جلسه مشترک بین آنها تلاش کرد یک ساز و کار مشترک و اتاق مشترک جنگی علیه متجاوزان و اشغالگران صهیونیستی ایجاد شود.
هانی‌زاده با بیان اینکه سفر صورت گرفته یک سفر راهبردی است و از اهمیت بالایی در سازماندهی مبارزات فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی برخوردار است، گفت: در همین چارچوب به نظر می‌رسد که ما در آینده شاهد یک تقابل جدی و مشترک از سوی گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی خواهیم بود و در واقع یک جبهه گسترده در منطقه علیه رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد شد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ترکیب کابینه رژیم صهیونیستی و تشدید اقدامات این رژیم در چند وقت اخیر علیه فلسطینی‌ها تصریح کرد: به نظر می‌رسد همانطور که اشاره شد این سفر راهبردی و مهم دارای دو هدف اساسی بوده است. هدف اول رفع برخی اختلافات میدانی و سیاسی بین دو گروه حماس و جهاد اسلامی بوده است و هدف دوم شکل گیری اتاق جنگ و یک جبهه مشترک از سوریه، عراق، لبنان و اراضی اشغالی علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی است.
وی با اشاره به برخی از تحولات اخیر در منطقه، گفت: به نظر می‌رسد یک همگرایی خوبی بین کشورهای منطقه برای ایجاد یک جبهه مشترک جهت مبارزه با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :