به دنبال عملیات روز سه شنبه پلیس آلبانی علیه کمپ اشرف ۳ گروهک تروریستی منافقین، ۲ نفر از اعضای این گروهک تروریستی به هلاکت رسیده‌اند و بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در شبکه‌های اجتماعی غیرفعال شده است.
روز سه شنبه وزارت کشور آلبانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس ضد تروریسم این کشور عملیات سراسری را علیه سازمان مجاهدین که در خاک این کشور مستقر هستند به مرحله اجرا گذاشته است.
وزارت کشور آلبانی اعلام کرده که عملیات ما مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است چراکه مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.
بر اساس این اطلاعیه از صبح سه شنبه نیروهای پلیس ضد تروریسم آلبانی برای بازرسی از این قرارگاه برای ساعتی کنترل آن را بر عهده گرفته و ضمن بازرسی دفاتر این سازمان، تمامی سیستم های الکترونیکی، از جمله کامپیوترها، تلفن های همراه و… مورد بازرسی قرار گرفت و برخی از وسائل الکترونیکی غیر متعارف از جمله تعدادی پهپاد، توسط پلیس ضبط شدند.
یک منبع آگاه امنیتی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از اردوگاه منافقین در آلبانی، در جریان عملیات امروز پلیس ضد تروریسم آلبانی ۲ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین به هلاکت رسیده‌اند و ۳۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.
وی گفت: در این عملیات همچنین ۷۰ نفر از اعضای منافقین نیز توسط پلیس ضد تروریسم آلبانی بازداشت شده‌اند و همچنین تعدادی دیگر از اعضای این گروهک نیز برای مظلوم‌نمایی اقدام به خودزنی در صحنه عملیات کرده‌اند.
این منبع آگاه امنیتی اعلام کرد: پلیس ضدتروریسم آلبانی تاکنون بارها درخواست فراهم شدن امکان بازرسی از کمپ اشرف ۳ را ارائه کرده بود و که برخی از این درخواست‌ها با تذکر و اخطار همراه بوده اما با این وجود امنافقین به این درخواست‌ها مبنی بر حضور و بازرسی از این کمپ تن ندادند که نهایتا به دلیل نگرانی از انجام برخی عملیات خرابکارانه و تروریستی توسط این گروه در آلبانی، امروز پلیس ضد تروریسم آلبانی وارد عمل شده است.
وی تاکید کرد: در پی این عملیات، تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارفی از جمله تعدادی پهپاد، در کمپ اشرف 3 کشف شده و ضبط شده و به همین دلیل از زمان اجرای عملیات پلیس ضد تروریسم آلبانی در کمپ اشرف ۳ بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در توییتر از جمله برخی حساب‌های مشهور از دسترس خارج شده‌اند و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند.


  • نویسنده :
  • منبع :