19 دی: رئیس کل دادگستری فارس در کنفرانس خبری ویژه هفته قوه قضائیه، آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و همچنین رخداد حافظیه شیراز را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی چهارشنبه ٣١ خرداد در یک کنفرانس خبری به پرونده حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) اشاره و عنوان کرد: این پرونده تعیین تکلیف و حکم هم صادر شده و منتظر صدور اجازه اجرای حکم هستیم.
به گفته رئیس کل دادگستری فارس، ١٥١ فقره پرونده کثیر الشاکی در فارس وجود دارد که احکام آنها صادر شده است.
موسوی در خصوص پرونده‌های شکل گرفته تعدادی از کارکنان شهرداری و دو تن از اعضای شورای شهر شیراز گفت: پرونده در شعبه دهم بازپرسی در حال تکمیل تحقیقات است.بدون ملاحظه نیز برخوردهای قضایی انجام شده است.همچنین به دلیل عدن نیاز به بازداشت افراد قبل از صدور رای نهایی، متهمان با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و تا اواسط تیرماه هم کیفرخواست پرونده صادر می‌شود.
او به مشکلات حقوقی کارخانه روغن نباتی و آی‌تی‌آی اشاره و بیان کرد: سرمایه گذار جدید کارخانه روغن نباتی در حال فعالیت است و به زودی به منطقه ویژه اقتصادی منتقل می‌شود.کارخانه "آی‌تی‌آی" نیز به مزایده گذاشته شده و با اعلام موافقت دو شرکت احتمالا این کارخانه به زودی واگذار می‌شود.امید است تا مردادماه به نتایج خوبی در این باره برسیم.
رئیس کل دادگستری فارس به مسئله پیش آمده در خصوص آرامگاه حافظیه هم اشاره و بیان کرد: قوانین مشخص است به هر حال جرم هم مشهود بود و دادگستری در راستای حقوق عامه ورود کرد. با مدیرکل میراث و مدیر مجموعه برخورد قضایی و پرونده مرتبط هم تشکیل شد و میزان تقصیرات افراد در حال بررسی است. 

  • نویسنده :
  • منبع :