19 دی: معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه این نهاد صدور و اجرای حکم علیه منافقین را پیگیری می‌کند، گفت: متولی اصلی این موضوع قوه قضائیه است که حکم علیه این افراد را صادر کند.
محمد دهقان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم مقتضی علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شدند، صورت گرفته است. متولی این وزارت اطلاعات بوده که باید این کار را به همراه قوه قضائیه انجام می‌داد.
معاون حقوقی رییس جمهور افزود: به عنوان جایگاه معاونت حقوقی در این باره از رئیس جمهور تقاضا کردیم و رئیس جمهور به وزارت اطلاعات دستور داد تا پیگیری لازم را در این باره انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید علیه افرادی که خارج از کشور در قبال جمهوری اسلامی مرتکب جنایت شدند(منافقین) حکم صادر کرده و آن را در خارج از کشور اجرا کنیم، تصریح کرد: این موضوع در حال پیگیری است اما متولی اصلی آن قوه قضائیه است که حکم علیه این افراد را صادر کند. سپس ما به همراه وزارت امور خارجه برای اجرای آن اقدام کنیم.
دهقان ادامه داد: این کار باید در ۴۰ سال گذشته علیه منافقین انجام می‌شد که متاسفانه در این باره کار خاصی صورت نگرفته است. چرا که منافقین در داخل کشور مرتکب جنایت شده و ۱۷ هزار نفر از هموطنان را به شهادت رساندند.


  • نویسنده :
  • منبع :