19 دی: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با هوشیاری مأموران پاسگاه انتظامی جزیره شیف شهرستان بوشهر یک کوزه عتیقه مربوط به دوره اشکانیان کشف شد.
سردار حیدر سوسنی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی جزیره شیف شهرستان بوشهر هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی مردی میانسال که با مشاهده پلیس تغییر مسیر داده بود، مظنون شدند.
وی افزود:مأموران انتظامی بلافاصله وارد عمل شده و در حین تعقیب و مراقبت، فرد میانسال اقدام به پرتاب کوله پشتی خود بر روی ماسه ساحلی این جزیره کرد و از محل متواری شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: پلیس در بازرسی از این کوله پشتی یک عدد کوزه عقیقه کشف کرد که حسب دستور مقام قضائی به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تحویل داده شد.
سوسنی ادامه داد: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان بوشهر کوزه عتیقه را متعلق به دوره اشکانیان اعلام کرده و ارزش این اثر باستانی را ۲۰۰ میلیارد ریال تخمین زده‌اند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآور شد: قاچاق اشیا عتیقه تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه به شمار می رود و از شهروندان خواست می‌شود برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور و استان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :