19 دی: رژیم صهیونیستی از بیم انفجاری شبیه بیروت، بندر حیفا را از مواد شیمیایی تخلیه می‌کند.

«گیلا گملیل» وزیر حفظ محیط زیست رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه گفت که کار تخلیه بندر حیفا از مواد شیمیایی قابل انفجار همچون «نیترات آمونیوم» آغاز شده است.

به نوشته وبگاه مکان، به گفته این وزیر صهیونیست، به علت افزایش عمیق نگرانی‌ها پس از بروز انفجار مهیب بیروت، قرار است مواد شیمیایی و گارگاههای ساخت این مواد به مناطق غیر مسکونی منتقل شوند. او از همه صاحبان کارگاهها نیز خواست تا فورا تعطیل کرده و به مکان دیگری منتقل شوند.

او در ادامه گفت: «ما باید مواد شیمیایی خطرناک را از بندر حیفا خارج کنیم. برنامه خارج کردن آنها در عرض پنج سال و سپس پاکسازی منطقه در پنج سال بعد از آن است».

«میکی هیموویچ» رئیس کمیته امور داخلی و محیط زیست کنست نیز با بیان اینکه انفجار بیروت باید برای اسرائیلی‌ها بسیار وحشتناک باشد، خواستار تعطیلی صنایع پتروشیمی در قلب حیفا شد.

شرکت صنایع شیمیایی حیفا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است که تاسیسات فرآوری و ذخیره‌سازی ۱۲ هزار تُنی آمونیاک را در نزدیکی بندر این شهر اداره می‌کند.

«یائیر لاپید» رئیس کنونی احزاب اپوزیسیون در کنست پیشتر طی یک سخنرانی در «نشست اضطراری بررسی خطرات مخازن آمونیاک» تاکید کرده بود که اگر این مخازن به هر طریقی منفجر شوند، نزدیک به 17هزار نفر از ساکنین این شهر جان خود را از دست خواهند داد.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس