19 دی: ایران و امارات با هدف ساماندهی پروازهای حمل و نقل هوایی بین دو کشور توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی امضا کردند.
به گزارش رسانه‌های امارات عربی متحده، این توافقنامه دیروز (پنجشنبه) به امضای «محمد السویدی» مدیرکل سازمان هواپیمایی کشوری امارات و «محمد محمدی بخش» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران با حضور نمایندگان بخش‌های هواپیمایی امارات و شرکت‌های هواپیمایی محلی رسید.
بر اساس این گزارش، این توافقنامه ارتباط هوایی بین امارات و ایران را تقویت می‌کند و موجب گسترش خدمات حمل و نقل هوایی و افزایش فرصت‌های تجاری و گردشگری می‌شود و برای متصدیان حمل و نقل هوایی دو کشور مفید خواهد بود.
«محمد السویدی» مدیرکل سازمان هواپیمایی کشوری امارات در این باره به رسانه‌های اماراتی گفت که این توافقنامه اقدام مهمی در جهت سازماندهی پروازها است و راه را برای گسترش شبکه خدمات حمل و نقل هوایی به نحوی که به نفع شرکت‌های حمل‌ونقل دو کشور هموار می‌کند و همچنین به ایجاد فرصت‌های جدید برای تجارت و حمایت از فعالیت‌های حامل و نقل ملی و توسعه مشارکت اقتصادی بین تجار و شرکت‌های تجاری و تشویق رقابت آزاد کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این توافق نامه اهمیت افزایش ایمنی و امنیت هوانوردی غیرنظامی به نفع دو کشور و جامعه جهانی هوانوردی ضروری می‌داند اظهار داشت که این توافقنامه بر تعهد به در نظر گرفتن بالاترین استانداردهای ایمنی، امنیت و کارایی در سفرهای هوایی تاکید می‌کند.
امضای این توافق نامه همزمان با سفر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه ایران به امارات متحده عربی و دیدار وی با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ «الشاطی» ابوظبی انجام شد.
طرفین در این دیدار درباره راه های توسعه روابط دو کشور و تعدادی از مسائل مشترک گفت وگو کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :