19 دی: رییس سازمان حج و زیارت گفت: عملیات انتقال حجاج ایرانی با انجام آخرین پرواز به اتمام رسید و آخرین گروه زائران از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شدند.
سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت درباره انتقال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از زائران ایرانی به سرزمین وحی گفت: با دو پروازی که شامگاه پنجشنبه یکم تیرماه از ایستگاه پروازی استان همدان به فرودگاه جده انجام شد، کار انتقال حجاج ایرانی به اتمام رسید.
وی افزود: زائران در سلامت کامل هستند و مجموعه عوامل اجرایی و بخش‌های خدماتی در حال ارائه خدمات مناسب به زائران می‌باشند.
رییس سازمان حج و زیارت درباره انتقال زائران مدینه قبل به مکه نیز گفت: شب گذشته یک هزار و ۵۰۰ زائر و امشب نیز یک هزار و ۵۰۰ زایر از مدینه منوره به مکه مکرمه رهسپار می‌شوند که با خروج این عزیزان از شهر پیامبر (ص)، هیج زائری در مدینه منوره باقی نمی‌ماند و کار انتقال همه زائران مدینه قبل نیز پایان می‌پذیرد.
وی درباره بهره مندی زائران از خدمات قطار سریع السیر مدینه به مکه گفت: برای اینکه بتوانیم موضوع انتقال زائران با قطار را به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار دهیم تا در سال آینده از این ظرفیت استفاده نماییم، کاروان‌های شب گذشته و امشب که عازم مکه هستند بوسیله قطار منتقل می‌شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :