19 دی: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد مراجعان مسمومیت با الکل متانول از روز ۳۱ خردادماه تاکنون به ۲۵ نفر رسیده که ۲۰ نفر در حاجی‌آباد و پنج نفر از این افراد در بندرعباس بوده‌اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر محمود حسین‌پور در این باره افزود: افراد مسموم شده در رده سنی ۱۶ تا ۶۵ ساله بوده و در حال حاضر ۱۳ نفر بعد از دریافت خدمات درمانی اولیه و رفع علائم خطر، ترخیص شده و ۱۱ نفر همچنان بستری هستند.
وی ادامه داد: حال چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است و مصرف الکل آن هم الکل متانول می‌تواند عوارض جبران ناپذیری بر ارگان‌های بدن بگذارد و در پاره‌ای از موارد منجر به مرگ شود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست با آموزش صحیح در خصوص عوارض جبران ناپذیر مصرف الکل خصوصا الکل دست ساز، از سلامت خانواده، فرزندان و هم نوعان خود محافظت کنند.
شایان ذکر است، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تاریخ یکم تیرماه از مسموم شدن ۱۱ نفر پس از مصرف مشروب الکلی دست‌ساز، در حاجی آباد خبر داده بود که به تدریج در روزهای گذشته بر آمار آن افزوده شد.
به گفته محمود حسین‌پور؛ نخستین فرد با مسمومیت الکلی حدود ساعت ۱۳ بعد ازظهر ۳۱ خرداد، یک مرد ۳۵ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان فاطمه‌الزهرای حاجی‌آباد مراجعه کرد.
وی ادامه داد: با توجه به وخامت حال بیمار فوری برای وی لوله تنفسی گذاشته و دیالیز شد.
حسین‌پور اضافه کرد: همزمان مردی ۳۹ ساله به بیمارستان مراجعه کرد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

  • نویسنده :
  • منبع :