19 دی: دبیر علمی سومین همایش پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر دوران پساکرونا گفت: شیوع بیماری‌های غیرواگیر به خصوص دیابت و فشار خون بالا به دلیل محدودیت‌های دوران همه‌گیری کرونا تشدید شد و ۲ برابر در دوران پساکرونا افزایش یافته است.
نسترن لند روز یکشنبه در حاشیه گشایش سومین همایش پیشگیری و کنترل بیماریهای دوران پساکرونا که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوران همه گیری آسیب های شدید جسمی و روحی به مردم در همه گروههای سنی وارد کرده، به خصوص باعث افزایش چاقی در کودکان و نوجوانان، اضطراب و افسردگی در سالمندان و شیوع بالای دیابت و فشارخون بالا در همه سنین شد و اکنون با بار افزایش بیماریهای غیرواگیر در دوران پساکرونا مواجه هستیم.
وی اظهارداشت: ۶۰ درصد بار بیماریها در کشور ناشی از بیماریهای غیرواگیر است و شیوع همه گیری کرونا طی دو سال اخیر باعث شد که آسیب های زیادی بر سلامت جامعه از لحاظ ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر وارد شود و در مبتلایان به دیابت، سرطان، قلبی و عروقی و مزمن تنفسی نیز کرونا نفوذ کرد و آنها دچار ناتوانی‌های زیادی شدند.
لند ادامه داد: با توجه به کاهش فعالیت‌های بدنی، به تعویق انداختن درمان و غیره نگرانی شدیدی در خصوص بیماری‌های غیرواگیر از دوران همه گیری کرونا وجود داشته و حوزه بهداشت و درمان را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
لند با اشاره به اینکه همایش پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر دوران پساکرونا در خصوص آگاهی و به روز کرن اطلاعات پزشکان و متخصصان در رابطه با پیامدهای دوران پساکرونا برگزار شده است، تصریح کرد: در این همایش کارگاههای آموزشی و تخصصی نیز در راستای افزایش دانش و آگاهی پزشکان درباره بیماریهای غیرواگیر و آموزش به مردم بر پا می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :