19 دی: رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست این کمیسیون با وزیر صمت گفت: به‌زودی گزارش اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی خانه ملت برای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نهایی می شود.
محمدرضا پور ابراهیمی افزود: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس برای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این جلسه با توجه به حساسیت بررسی موضوع انتخابات اتاق بازرگانی که بخش هایی از آن به صورت غیرعلنی برگزار شد، گزارش نمایندگان متقاضی اعمال ماده ۲۳۴ با محورهای دهگانه قرائت شد که مربوط به تخلفات و عدم رعایت ضوابط و مقررات انتخابات اتاق بازرگانی در سطح استانی و ملی بود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سایر اعضای کمیسیون نیز محورهای مورد نظر خود را در ادامه قرائت گزارش ۲۳۴ بیان کردند و سپس وزیر صمت به ارائه گزارش خود در حوزه تخصصی پرداخت و نمایندگان انجمن نظارت هم تشریح محورهای مربوطه را انجام دادند.
وی تصریح کرد: پس از ۲ ساعت و نیم بحث و بررسی، مقرر شد کمیسیون، اعمال ماده ۲۳۴ را براساس تطبیق عملکرد مجریان و مسئولان انتخابات با مفاد قانونی و آیین نامه های اجرایی موجود تدوین و در اجرای وظایف نظارتی خود احصا و در بازه زمانی مشخص تدوین و مراحل قانونی گزارش مربوطه، پس از تصویب نهایی در کمیسیون، مراحل قانونی خود را طی کند.
پور ابراهیمی گفت: با کار کمیسیون و ارائه نتایج گزارش مربوطه به دولت منتظر جمع بندی نهایی شورای عالی نظارت‌ که با ریاست وزیر صمت تشکیل می شود، خواهیم بود تا اظهارنظر تخصصی و مبتنی بر وظایف قانونی کمیسیون اقتصادی را در خصوص آخرین مصوبات شورای عالی نظارت ارائه کنیم.
وی ادامه داد: مبنای کار کمیسیون اقتصادی علمی و کارشناسی است و به طور مسلم با موارد نقض مقررات و ضوابط در اجرای انتخابات اتاق براساس مُر قانون برخورد خواهد شد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با توجه به همراهی بسیار خوب وزیر صمت در بررسی موضوع مذکور همکاری کمیسیون اقتصادی نیز با وزارت صمت، به صورت ویژه صورت خواهد گرفت.
گفتنی است؛ چگونگی برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران و انتخاب ریاست آن این روزها به محل بحث تبدیل شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :