19 دی: مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: یکی از سیاست‌های کلی کشور آن است که یارانه برق مشترکان پر مصرف حذف و قیمت واقعی برای آنان محاسبه شود.
«عبدالحمید یاقوتی» در جمع خبرنگاران افزود: حذف یارانه برق مشترکان پر مصرف انگیزه در آنان ایجاد می‌کند تا به‌اصلاح رفتار پرداخته و جزو مشترکان کم‌مصرف در آیند.
وی ادامه‌داد: تعرفه برق برای مشترکانی که تا الگو مصرف دارند، به کم‌ترین میزان ممکن افزایش داشته و مشترکان بالاتر از الگو و تا ۱.۵ برابر الگو اندکی افزایش دارد.
مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر درباره طرح پاداش سراسری به مشترکان، گفت: سال گذشته این طرح مشترکانی را در برمی‌گرفت که الگوی مصرف را رعایت می‌کردند و به‌ازای هر کیلو وات کاهش از ۵۰۰ تومان پاداش برخوردار می‌شدند.
یاقوتی اضافه‌کرد: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده، سال گذشته ۴۰ درصد مشترکان مشمول دریافت پاداش شدند و یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش پرداخت شد.
وی افزود: اجرای این طرح سبب شد سال گذشته یک میلیون مشترک پر مصرف به مشترک کم‌مصرف تبدیل شوند.
مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر خاطرنشان‌کرد: اجرای طرح پاداش به مشترکان کاهش مصرف خوبی به همراه داشت.
یاقوتی گفت: اجرای این طرح برای امسال نیز در دستور کار قرار گرفت، اما تعداد مشترکان و میزان مبلغ پاداش افزایش داده شد.
وی اضافه‌کرد: براین‌اساس همه مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف برق از پاداش مقرر برخوردار شوند.
مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر بیان‌داشت: بر اساس قبض‌هایی که تاکنون صادر شده، نزدیک به ۳۵ درصد مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی شده‌اند.
یاقوتی خاطرنشان کرد: گرچه صرفه‌جویی خوبی با اجرای این طرح حاصل شده، اما هنوز نیاز است مشترکان بیشتری صرفه‌جویی را اعمال کنند و از پاداش‌ برخوردار شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :