19 دی: یک نماینده مجلس گفت: واردات خودروی نو توسط فوتبالیست‌ها را به فال نیک می‌گیرم چون احتمالا قرار است برای بقیه هم این اتفاق رخ دهد اما شنیده‌ام (البته رد یا تائید نمی‌کنیم) که در کنار فوتبالیست‌ها برخی از مدیران فوتبالی هم از فرصت استفاده کردند آن‌ها هم در این میان چند ماشین برای خودشان ثبت سفارش کردند که من این را حتما به صورت ویژه پیگیری می‌کنم.
جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره واردات خودروی دست اول خارجی توسط بازیکنان فوتبال بیان کرد: این برای من هم سوال بود و چون می‌خواستم مطمئن بشوم نه صحبتی درباره‌اش کردم و نه در فضای مجازی واکنشی نشان دادم، اما در حال حاضر برای من بر اساس اسناد و مدارکی که به دستم رسیده مسجل شده که این اتفاق افتاده و این بسیار مهم است که ببینیم چرا این اتفاق رخ داده است. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من فی نفسه به این‌که به فوتبالیست‌ها مجوز واردات بدهند، مشکلی ندارم؛ اما به همه اجازه واردات خودروی نو بالای ۲۵۰۰CC بالای ۲۵ هزار دلار دهند. اگر قانون منع کرده است باید برای همه ممنوع باشد ما نمی‌توانیم قانون را شخصی اعمال کنیم، دوست داریم به فوتبالیست‌ها ماشین خارجی بدهیم چون رفته‌اند جام‌جهانی، دوست داریم به بقیه مردم ندهیم. فلذا با اصل موضوع خیلی مشکلی ندارم به شرط این‌که برای مردم عادی هم این اتفاق رخ دهد و این داستان را به فال نیک می‌گیرم چون احتمالا قرار است برای بقیه هم این اتفاق رخ دهد. 
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که این‌گونه انحصار را ویژه برای ۱۵ نفر، ۲۰ نفر و ۳۰ نفر ایجاد می‌کنیم و آن‌ها این ماشین‌ها را به کشور وارد می‌کنند و کسی نمی‌تواند جز این‌ها وارد کند حتما یک ماشین ۷۰هزار دلاری که امروز می‌آید مانند لندروور و یا هر ماشین ۱۰۰ هزار دلاری دیگری که به ایران می‌آید چون مدل مشابهی ندارد انحصار می‌شود قیمتش از ۵ میلیارد تومان به ۵۰ و یا ۶۰ میلیارد می‌رسد.
رشیدی کوچکی ادامه داد: برای اولین بار است که بیان می‌کنم شنیده‌ام (البته رد یا تائید نمی‌کنیم) که در کنار فوتبالیست‌ها برخی از مدیران فوتبالی هم از فرصت استفاده کردند آن‌ها هم در این میان چند ماشین برای خودشان ثبت سفارش کردند من این را حتما ویژه پیگیری می‌کنم که ببینم آیا این اتفاق افتاده است یا خیر. مشخص است، حالا از کجا مشخص است؟ خودروهایی که می‌آید به اسم فوتبالیست‌ها می‌آید به دلیل این که انحصاری و محدود است به راحتی می‌توان استعلام گرفت و استخراج کرد.
وی تاکید کرد: من با واردات خودرو برای فوتبالیست‌ها مشکلی ندارم به شرط این‌که برای همه مردم باشد و این را به فال نیک می‌گیرم چون به دلیل افزایش درصدی که برای بالای ۲۵۰۰CC به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد این کار انجام دهد که کار درستی هم هست اما این‌که انحصاری شود، مشکل دارد. 
لطف‌الله سیاهکلی هم درباره واردات خودرو توسط بازیکنان فوتبال به ایلنا گفت: واردات خودروی دست دوم برای همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آزاد است. اما واردات خودرو نو خیر، حتما باید توسط کسانی صورت گیرد که خدمات پشتیبانی ارائه دهند بنابراین باید شخصیت حقوقی داشته باشد.
رئیس کمیسیون صنایع تاکید کرد: شخصیت حقیقی نمی‌تواند واردات خودرو تا به این لحظه برابر قانون انجام دهد.
وی درخصوص این‌که اسامی بیرون آمده از بازیکنان نشان‌دهنده این است که آنان شخصیت‌های حقیقی هستند، اظهار داشت: شخصیت حقیقی نمی‌تواند واردات خودروی نو انجام دهد، شخصیت‌های حقوقی باید خودرو نو وارد کنند؛ چراکه باید صلاحیت واردات داشته باشند زیرا هنگامی که خودروی نو وارد می‌شود باید پشتیبانی شود و خدمات پس از فروش می‌خواهد. برابر قانون این کار ممنوع است.
  • نویسنده :
  • منبع :