۱۹ دی: سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پروازهای اربعین از چهارم شهریور ماه آغاز می‌شود و تا بیستم این ماه ادامه خواهد شد.
«حسام قربانعلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص مشارکت ایران ایر در جابجایی مسافران به عراق در ایام اربعین امسال، گفت: ایران ایر با تمام ظرفیت برای مراسم اربعین امسال اعلام آمادگی دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار زائر با هواپیمایی ایران ایر با نرخ مصوب جابجا شدند، گفت: امسال هم منتظر اعلام دستور وزیر در خصوص نحوه قیمت‌گذاری هستیم و در صورت تعیین نرخ‌های مصوب، خود را مکلف به رعایت می‌دانیم.
قربانعلی گفت: در همین راستا اولین جلسه ستاد پروازهای اربعین در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این جلسه تمامی معاونت‌ها و مدیران عملیات اربعین مکلف به برنامه‌ریزی برای آمادگی‌های زیرساختی، تعمیراتی و عملیاتی شدند تا در عملیات ویژه امسال که از تاریخ چهارم تا بیستم شهریور ماه انجام خواهد شد بهترین خدمت را به زائران ارائه کنیم.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در روز پانزدهم شهریور ماه گفت: در این ایام خدمات ویژه‌ای برای انتقال زوار و همچنین موکب داران از تاریخ شنبه ۴ شهریور ماه، یعنی یازده روز قبل‌ از روز اربعین آغاز خواهد شد و عملیات ویژه پنج روز بعد از روز اربعین نیز ادامه خواهد داشت.
گفتنی است؛ زوار سیدالشهدا از تاریخ ۲۰ تا ۳۱ شهریور سال گذشته بلیت هواپیما برای شهر نجف را با نرخ مصوب ۶ میلیون تومانی (رفت و برگشت) خریداری کردند و قبل و بعد از این تاریخ نرخ پروازها با نرخ‌های برنامه‌ای به فروش رفت.
  • نویسنده :
  • منبع :