۱۹ دی: جانشین رییس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: تابستان امسال ۵۰ هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور بویژه سردشت بازدید می‌کنند.
سردار علی ناظری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور از اوایل تیرماه شروع و تا آخر شهریور ادامه دارد و در آن کاروان‌های دانشجویی، بانوان و خانواده‌های معظم شهدا از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور بازدید می‌کنند.
وی اضافه کرد: قرائت وصیت نامه شهدا، روایت چگونگی عملیات‌های دوران دفاع مقدس و شرکت در کارگاه‌های مبارزه با جنگ نرم از برنامه‌های جنبی این کاروان‌ها است.
جانشین رییس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: حضور این زایران در مناطق جنگی در راستای ترویج و تبیین سبک زندگانی شهدا به عنوان بهترین برنامه فرهنگی مذهبی در بین نسل جوان به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: از آنجا که رزمندگان اسلام و شهدا در دوران سخت جنگ تحمیلی همچنان روحیه امید را در دل ملت ایران حفظ کردند؛ ‌از این رو بازدید از یادمان‌های شهدا و بازخوانی روحیه آن روزهای این رزمندگان می‌تواند سرمشقی برای جوانان امروز باشد.
سردار ناظری با اشاره به اینکه سردشت نیز یکی از شهرستان های مهم دوران جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: رژیم بعث عراق در طول جنگ تحمیلی این شهر را مورد حمله هوایی و زمینی قرار داد و در این حملات و در هفتم تیر ۱۳۶۶ از بمب‌های شیمیایی استفاده کرد.
سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس جمع اوری و مکتوب کردن یاد و خاطرات شهدا و جانبازان و انتشار آن به عنوان کتاب است و در این زمینه موفقیت‌های بسیار خوبی کسب شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :