۱۹ دی: چند طرح‌ حوزه آب و برق استان کرمان با اعتباری افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امروز (جمعه) با دستور رییس جمهور در جریان مراسم افتتاح خط آبرسانی به شرق استان کرمان افتتاح شد.
این پروژه های صنعت برق استان (برق منطقه ای و توزیع شمال و جنوب استان) با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از جمله این طرح  ها بود که شامل یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان پروژه برق منطقه ای و ۳۳۵ میلیارد تومان پروژه شرکت های توزیع برق شمال و جنوب کرمان است.
پنج طرح در شبکه فوق توزیع برق کرمان با مجموع اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل، خط ۴۰۰ کیلوولت انتقال بم به جیرفت به طول ۹۰ کیلومتر با اعتبار هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران ۲ (خَبر)، به طول ۲۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر، با هدف انتقال توان و انرژی و برقراری رینگ ۴۰۰ کیلوولت منطقه شهرستان اُرزوئیه و شهر شاهماران به بهره برداری می رسد.
طرح های احداث خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت به طول ۲۰ کیلومتر و افزایش ظرفیت و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت اسفندقه، افزایش ظرفیت و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت اسفندقه جیرفت با اعتبار سه هزار میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاح شده شرکت توزیع برق کرمان است.
۲۵۶ پروژه نیز با اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان در حوزه برق جنوب کرمان شامل، طرح توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه به منظور برق رسانی به تعداد بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ متقاضی در قالب ۲۵۰ پروژه با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان در هفت شهرستان جنوبی کرمان به بهره برداری رسید.
برق‌رسانی به چهار روستای فاقد برق در شهرستان های ریگان و بردسیر و برق رسانی به تعداد ۶۳۷ واحد مسکن ملی در شهرهای بافت، بردسیر، بم و جیرفت با اعتبار مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از جمله طرح هایی است که در سفر رییس جمهور به بهره برداری رسید.
همچنین ۳۶۰ سیستم قابل حمل خورشیدی بین عشایر فاقد برق شهرستان های حوزه توزیع برق جنوب کرمان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال توزیع شد.
۱۶۷ میلیارد تومان پروژه برق رسانی در شمال استان کرمان نیز توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید.
این پروژه ها در محدوده هفت شهرستان شامل مرکز استان کرمان، رفسنجان، انار، شهربابک، زرند، راور و کوهبنان قرار دارد که در زمینه تعویض و اصلاح سیم های مسی به کابل خودنگهدار، توسعه، اصلاح، بهینه سازی و احداث شبکه های توزیع و روشنایی معابر عمومی، برق رسانی به هشت روستای فاقد برق و توزیع ۶۰ سامانه خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر کوچ رو است.
فاضلاب یکهزار و ۲۵۰ میلیاردتومانی سیرجان
به گزارش ایرنا در کنار دهها پروژه صنعت برق، خطوط جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه سیرجان نیز شامل ۳۷۰ کیلومتر خط جمع آوری و تصفیه خانه به ظرفیت ۲۶ هزار ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان توسط دکتر رییسی افتتاح شد که ۱۸۵ هزار نفر از جمعیت سیرجان را در برمی‌گیرد.
آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح امروز (جمعه) نهم تیر به منظور انجام سفری یک روزه از طریق فرودگاه بم وارد استان کرمان شد.
  • نویسنده :
  • منبع :