۱۹ دی: یک مقام امنیتی آمریکا اعلام کرد که "راب مالی" نماینده ویژه این کشور در امور ایران پس از تعلیق مجوز امنیتی‌اش، به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد.
به گزارش شبکه سی ان ان، گفته می‌شود پس از تعلیق مجوز امنیتی راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، او به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد.
یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به این شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت که مجوز رابرت مالی در تحقیقات امنیتی وزارت خارجه برای سوء استفاده احتمالی اش از اطلاعات طبقه بندی شده به حالت تعلیق درآمد.
یک منبع آگاه دیگر نیز گفت که او در خلال انجام این تحقیقات دیپلماتیک بعد از ظهر پنجشنبه به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد.
مالی خودش در گفت وگو با سی ان ان گفت: به من اطلاع داده شده مجوز امنیتی من در دست بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من قرار نگرفته است، اما انتظار دارم تحقیقات به نحو مطلوب و به زودی حل شود.
این مقام آمریکایی دیگر هم که خواست نامش فاش نشود، گفت: برای مدتی پس از تحقیقات وزارت خارجه، مالی همچنان بر سر کارش باقی ماند اما اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده برای او لغو شد.
"مت میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بعدازظهر پنجشنبه در گفت وگو با سی‌ان‌ان تایید کرد که مالی در مرخصی است، اگرچه اوایل همان روز گفت که مالی همچنان نماینده ویژه ایران است.
  • نویسنده :
  • منبع :