۱۹ دی: سفیر ایران در عشق‌آباد از افزایش ۵۵ درصدی حجم تجارت ایران و ترکمنستان در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: برآورد شده است که حجم تجارت ۲ کشور از ۴۶۰ میلیون دلار بگذرد و به ۶۰۰ میلیون دلار در سال جاری افزایش یابد.
«غلامعباس ارباب خالص» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند رو به رشد همکاری‌های ۲ کشور که در سالهای اخیر و به ویژه ماه‌های اخیر گسترش پیدا کرده، برآورد می‌شود که حجم تجارت ایران و ترکمنستان در سال آینده به یک میلیارد دلار برسد.
وی ادامه داد: همکاری‌های ایران و ترکمنستان به خصوص در دولت سیزدهم بیش از پیش گسترش یافته و این مساله با حل و فصل موانعی که مدتها لاینحل باقی مانده بود، تسریع یافته است.
سفیر ایران در عشق‌آباد، اضافه کرد: طی ۲ ماه گذشته ۲ هیات تجاری به ایران اعزام شده و به زودی نیز، یک هیات اقتصادی برای شرکت در نمایشگاه تخصصی سنگ، به ایران اعزام می‌شوند.
ارباب خالص افزود: بیش از ۷۰ درصد اعضای هیات‌های تجاری که در ماه‌های اخیر عازم ایران شده‌اند، تاکنون برای تجارت به ایران سفر نکرده بودند که این روند، نویدبخش توسعه بیش از پیش همکاری‌های ۲ جانبه، در آینده‌ای نزدیک است.
  • نویسنده :
  • منبع :