۱۹ دی: با تلاش های مؤثر کارگروه هنرمندانِ سینمایی در انجمن خادمانِ قرآن کریم طی سال های اخیر، جریانِ تولید و عرضه فیلم های قرآنی مورد توجه قرار گرفته و علیرغم همه مشکلات، نوعی فرهنگ سازی برای نهادینه شدنِ این حرکت مثبت شکل گرفته است.
فعالیت های این کارگروه پرتلاش، سال هاست که در رسانه ای انعکاس دارد و می توان گفت متفاوت از سایر کارگروه ها عمل می کند. عباس صالح مدرسه ای کارگردانِ سینما از آغاز تشکیلِ انجمن خادمان قرآن، مسئولیتِ نمایندگیِ کارگروه هنرمندان سینمایی را عهده دار بوده است.

در ادامه برگزاری مجامع تخصصیِ انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، «کارگروه هنرمندان» با حضور جمعی از اعضای این کارگروه در قالب هنرمندان سینمایی و تجسمی در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

اعضای شرکت کننده در مجمع تخصصیِ هنرمندان ترکیبی از هنرمندان سینمایی و تجسمی از جمله عباس صالح مدرسه‌ای، عبدالحمید قدیریان، امیرعباس قلیچ‌لو، محمدعلی باشه آهنگر، محمد داوودی، احمد عبدالرضایی، سید کمال حاج سید جوادی، سلیمان سعید آبادی، محمدرضا افشاری، مجید سعید کافی، ابوالفضل خزایی، مقصود پاشایی، محمدعلی قربانی، حسین آیات، رضا ولی زاده، عبدالکاظم صادقا و... بودند.  

در آغاز این مجمع محمد رضا پورمعین دبیر موقت انجمن، ضمن تشکر از حضور خادمان این کارگروه، نکاتی را پیرامون برگزاری مجامع تخصصی، وظایف تصریح شده در اساسنامه و ضرورت تشکیل هیات های اجرایی و برگزاری مجمع عمومی که پس از تعیین اعضای هیات اجرایی کارگروه های پنجگانه مطرح و در عین حال، نقش برجسته انجمن و اعضای آن را در پیشبرد اهداف قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در یکایک جامعه قرآنی یادآور شد.


ادامه جلسه به سخنان عباس صالح مدرسه ای سینماگرِ خادمِ قرآن که مدیریت این جلسه را به عهده داشت و همچنین توضیحاتی پیرامون مفاد اساسنامه که توسط سید علی سرابی از خادمان و اعضای شورای دوره گذشته اختصاص یافت.

در این مرحله پس از استماع مطالب کاندیداها، فرآیند رای گیری (حضوری و برخط) صورت گرفت. سپس از میان نامزدهای هیات اجرایی، با رای هنرمندانِ خادم قرآن، «اعضای هیات اجرایی کار گروه هنرمندان» بشرح ذیل انتخاب گردیدند: امیرعباس قلیچ لو، عبدالحمید قدیریان، عباس صالح مدرسه ای، محمدرضا افشاری، احمدعبدالرضایی و ابوالفضل خزاعی.

بدین ترتیب با انتخاب هیات اجرایی کارگروه‌ هنرمندان و هم چنین انتخاب رییس و دبیر کارگروه‌ فوق، عملا اعضای شورای مرکزی انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تعیین شدند. با توجه به مفاد اساسنامه در این ترکیب نیز رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم حضور دارد که ظرف ماه آینده با حضور در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان رییس این شورا می‌باشد، دبیرکل انجمن خادمان قرآن کریم را انتخاب خواهند کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :