19 دی: عضو کمیسیون عمران مجلس از اعلام وصول طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در صحن علنی طی روزهای آینده خبر داد.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی که از یکسال قبل مطرح شده بود، گفت: با مشکلاتی که طی سال‌های گذشته حوزه‌های ماموریتی وزارت راه و شهرسازی داشتیم، این مساله از مدت‌ها قبل در کمیسیون عمران مطرح شده بود و بعد از بحث و بررسی‌های فراوان در نهایت اواخر تابستان سال گذشته به صورت عادی از کمیسیون عمران به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.
وی ادامه داد: موضوع رانش زمین، فرونشست زمین، حاشیه‌نشینی، طرح‌های تفصیلی و طرح‌های جامع برمی‌گردد به وزارت مسکن که واقعاً در میان ماموریت‌های متعدد این وزارتخانه گم شده است. 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این‌ها موضوعاتی هستند که در حوزه مسکن قرار دارد اما اصلاً دیده نمی‌شوند و زیر سایه سنگین حوزه حمل و نقل قرار گرفته‌اند و تمرکز اصلی وزارتخانه بر حوزه حمل و نقل قرار گرفته است و راه این مسئله این است که وزارتخانه تفکیک شود. انتظار داریم که با انجام این تفکیک شاهد چابکی در رسیدگی به دو حوزه مسکن و حمل و نقل باشیم.
شاکری گفت: با توجه به پیگیری‌های کمیسیون عمران مجلس در مورد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و احداث مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن مجددا با هدف بهبود شرایط راه و مسکن، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه‌ «مسکن و شهرسازی» و «راه و ترابری یا حمل و نقل» ظرف روزهای آینده در صحن مجلس اعلام وصول خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :