19 دی: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع قرآن سوزی در کشور سوئد را از نهادهای مربوطه پیگیری خواهیم کرد، گفت: باید در دادگاه های صالح بین المللی این جنایت پیگیری و محکوم شود تا کسی دیگر جرأت چنین کاری را پیدا نکنند.
حجت الاسلام مهدی باقری در گفت و گو با ایسنا در محکومیت اقدام قرآن سوزی در کشور سوئد بیان کرد: قطعاً بحث دینداری و دیانت جزء حقوق اساسی بشر است که در تمامی ملت ها و کشورها پذیرفته شده است، هرچند که برخی نظام های سیاسی دنیا با اغراض سیاسی این حقوق را نادیده می گیرند و بی توجهی می کنند و چه بسا اینکه خودشان شیطنت می کنند و فضا را برای دین ستیزی افراد ستیزه جو و دشمنان خدا و دین خدا باز می کنند.
وی تصریح کرد: نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه تمام آزادگان دنیا، نه تنها مسلمین بلکه حتی مسیحیان و یهودیان دنیا نسبت به این نوع حرکات باید واکنش نشان دهند. دین مبین اسلام تمام ادیان و کتب الهی و آسمانی را محترم و واجب التعظیم دانسته و قطعاً جرایم اینچنینی در اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مجازات سنگینی دارد، چه برسد به اینکه قرآن هم باشد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر نوع جسارت و توهین به قرآن نتیجه اش خسارت محض دنیوی و اخروی برای خود این انسان های خبیث است، تأکید کرد: اتفاقاً این نوع رفتارها حرمت و ارزش قرآن را به جامعه جهانی معرفی خواهد کرد و امیدواریم که همه چه در ایران و چه در خارج از کشور بدانند آنچه که نقطه مشترک مسلمین و ادیان الهی است، همین قرآن کریم است که حفظ و ترویج قرآن طبیعتاً باعث وحدت بین مسلمین و آزادگان و همچنین متدینین و موحدین خواهد شد.
باقری در رابطه با پیگیری حقوقی این موضوع در نهادهای حقوقی بین المللی تصریح کرد: ضمن محکوم کردن این حرکت ها در کشور توسط دستگاه های مربوطه مانند دولت و قوه قضائیه و همچنین سمن ها و مجموعه های مردم نهاد، باید اقدامات حقوقی و قضائی را نیز در این خصوص انجام دهیم.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مجلس نیز به عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضائی این موضوع را از نهادهای مربوطه پیگیری خواهیم کرد تا ان شاءالله در دادگاه های صالح بین المللی این جنایت پیگیری و محکوم شود و دیگران جرأت چنین کاری را پیدا نکنند.
  • نویسنده :
  • منبع :