19 دی: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به آمار منتشرشده درخصوص آمار طلاق در ایران در یک رشته توییت واکنش نشان داد.
وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در صفحه شخصی خود در توییتر درباره آمار ازدواج و طلاق نوشت: براساس شاخص عمومی طلاق و طلاق متاهلان، با وجود افزایش تعداد طلاق‌ها، میزان شیوع طلاق در ۱۰ سال گذشته در ایران تقریباً ثابت بوده است.
به گزارش همشهری آنلاین، وی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نرخ طلاق متاهلان به ازای هر هزار زن از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، بین ۸ تا ۹ متغیر بوده است.
معاون امور جوانان در توییت دیگری افزود: اینکه متوسط سن طلاق در ایران ۹ سال است. سنجیدن آمار طلاق به ازدواج در یک سال مقایسه‌ای غلط است چون غالب طلاق‌ها ربطی به ازدواج‌های همان سال ندارند. تعداد واقعه طلاق افزایشی بوده چون تعداد ازدواج‌ها بر اساس هرم جمعیتی در ۱۰ سال پیش حدود ۵۰ درصد بیشتر از امروز بوده است.
یامین پور با انتشار جدول آماری گفت: بنابراین هرچند تعداد طلاق‌های بیشتری ثبت شده ولی این عدد در نسبت با زنان متأهل تقریباً ثابت است. طبق این نمودار هم میزان ازدواج و طلاق جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال هم در سال‌های اخیر چندان تغییری نداشته. تقریباً ۸۴ درصد ازدواج‌ها و ۱۶ درصد طلاق‌ها مربوط به جوانان بوده که طی ۵ سال تغییری نداشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :