۱۹ دی: معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آقای نوری یک گروگان است نه زندانی یا فردی که جرایمی را مرتکب شده باشد؛ زیرا زندانی بودن وی هیچ مبنای حقوقی و قضائی ندارد.
کاظم غریب‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین پیگیری‌ها از وضعیت «حمید نوری» اظهارداشت: پرونده آقای نوری کاملا سیاسی است و وضعیت این شهروند ایرانی را از طُرق مختلف سیاسی و قضائی پیگیری می‌کنیم؛ مشاوره‌های حقوقی برای وی فراهم کردیم و البته به صورت جدی به روند رسیدگی این پرونده معترض هستیم زیرا حقوق آقای نوری نقض شده است.
وی با بیان اینکه فرایند رسیدگی در این پرونده عادلانه نیست، تصریح کرد: حقوق آقای نوری در دادگاه بدوی و تجدیدنظر نقض شده و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سیاسی، حقوقی و حقوق بشری پیام‌های خود را به سوئد رسانده است و در خواست ما این است که این شهروند ایرانی تبرئه و به کشور بازگردانده شود و تلاش‌های خود را ادامه می‌دهیم.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه تاکید کرد: سوئدی‌ها هیچ مستندی ندارند و فقط از یک گروهک تروریستی دفاع می‌کنند و به سوئدی‌ها توصیه می‌کنیم امنیت و منافع خود را قربانی دفاع از این گروهک تروریستی نکنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پنجم تیر در نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده حمید نوری که در زندان‌های سوئد به سر می‌برد، گفت: این موضوع جزو مطالبات ما از دولت سوئد است و ما همواره اعلام کردیم که اصل بازداشت ایشان از ابتدا تا انتها باطل و رویکردی غلط بوده است و اصل بر آزادی این شهروند ایرانی بدون قید و شرط است.
ناصر کنعانی با بیان اینکه این موضوع جزو یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی آن را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این موضوع در حال حاضر در مرحله دادگاه های تجدیدنظر است که روندی طولانی شده و تاکنون ۱۲ جلسه به عنوان دادگاه تجدیدنظر تشکیل شده و گویا همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: از طُرق مختلف سیاسی و حقوقی تا تحقق آزادی ایشان این موضوع را دنبال خواهیم کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :