19 دی: هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را در ۲۴ ساعت آینده، ناامن اعلام کرد.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور از تراز میانی جو، دریای خزر از شامگاه یکشنبه تا عصر روز دوشنبه با وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.
طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۱ و در مناطق دور از ساحل تا ۱۴ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۶ و در مماطق دور از ساجل نیز تا ۲ متر خواهد شد.
هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی خواهد شد.
هواشناسی در این اخطاریه علاوه بر خودداری از انجام هرگونه فعالیت های بندری، قایقرانی و شنا را نیز در طی این مدت ممنوع اعلام کرد.
مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.
هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و از شب با کاهش ابر پیش بینی شده است.
شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از روز سه شنبه تا پایان هفته را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات غربی و مرکزی با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۳۱.۷ و آلاشت با ۱۷.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

  • نویسنده :
  • منبع :