19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با همکاری وزارتخانه های صمت و امور خارجه در حال مذاکره با شرکت‌های تولیدکننده گوشی که با ایران روابط تجاری ندارند، هستیم تا مشکل تغییر ساعت حدود هشت درصد گوشی‌هایی که ساعت آنها طبق ساعت رسمی کشور تنظیم نشده، رفع شود.
عیسی زارع پور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره رفع نشدن مشکل تغییر ساعت در برخی گوشی ها اظهار کرد: بحث تغییر ساعت گوشی‌ها به اپراتورها مربوط نیست؛ ما از همان ثانیه نخست سال ۱۴۰۲ این موضوع را پیگیری کردیم.
وی یادآور شد: ما از سال گذشته به مراجع بین المللی مانند یانا (IANA) که یک وب‌سایت مرجع تغییر ساعت است و همه سایت‌های دیگر از این مرجع، تغییر ساعت کشورها را برمی دارند، تغییرات صورت گرفته در ساعت رسمی ایران را اطلاع داده بودیم.
وی افزود: اگر به سایت تایم دات ایز (time.is) مراجعه کنید، می بینید که ساعت های مربوط به ایران تغییر کرده است. ولی اینکه در برخی گوشی ها اعمال نشده، مربوط به گوشی هایی است که نرم افزار فندر (Fender) آنها باید به روزرسانی شود تا این تغییر را به صورت اتوماتیک اعمال کند؛ در ۹۲ تا ۹۳ درصد گوشی ها این اتفاق افتاده و همچنان این آمار روز به روز در حال افزایش است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: برخی مدل گوشی ها هم هستند که کشور تولیدکننده آنها تجارت رسمی با ما ندارند اما در حال مذاکره با آنها هستیم و مدل به مدل مشکل آنها در حال رفع است.
زارع پور در عین حال این نکته را گفت که رفع مشکل ساعت از تلفن های همراه مأموریت وزارت ارتباطات نیست و وزارت صمت در این زمینه مسئول است اما در وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌های صمت و امور خارجه در حال تعامل برای رفع این مشکل هستیم؛ هر هفته که می‌گذرد، مشکل یک سری از مدل های گوشی‌ها در این زمینه رفع می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :