19 دی: محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور جمهوری اسلامی ایران در نامه‌هایی به دادستان‌های کل دو کشور عراق و سوئد، خواستار برخورد و مجازات فرد اهانت کننده به قرآن شد.
به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، در بخشی از این مکاتبه، از سوی حجت الاسلام و المسلمین منتظری خطاب به نجم عبدالله احمد دادستان کل شورای عالی قضایی جمهوری عراق و خانم پترالوند دادستان کل پادشاهی سوئد آمده است:
در تاریخ چهارشنبه ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳ همزمان با آغاز عید قربان که یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان می‌باشد، فردی بنام سلوان مومیکا در مرکز استکهلم مبادرت به هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن آن نموده است که باعث انزجار و آزردگی بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان را فراهم نموده است.
متأسفانه کشورهای غربی آزادی عقیده و بیان را مستمسکی قرار داده تا بتوانند بوسیله آن ریشه اعتقادات کشورهای اسلامی و بیش از یک میلیارد مسلمانان جهان را هدف امیال شیطانی خود قرار داده و مانع رشد اسلام در سراسر جهان شوند و به تدریج افکار جوانان اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند.
اجازه دولت سوئد و همراهی پلیس با این قبیل جنایات در حالی است که آتش ­زدن پرچم همجنس­گرایان و انکار هلوکاست در آن کشور جرم نابخشودنی و قابل تعقیب و مجازات است.
این نوع استانداردهای دوگانه از سوی سوئد و بقیه کشورهای اروپایی تنها باعث برانگیختن نفرت و هرج و مرج بین مردم و پیروان ادیان توحیدی و ترویج افراط گرایی خواهد بود.
وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری، از دادستان‌های کل دو کشور عراق و سوئد درخواست نمود که مشارٌالیه را تحت تعقیب و مجازات قرار داده تا مانع گسترش افراط گرایی شده و از تکرار موارد سخیف مشابه جلوگیری گردد.

  • نویسنده :
  • منبع :