19 دی: دبیر هفتمین دوره آزمون استخدامی کشور گفت: آزمون امسال با حدود ۲۱ هزار موقعیت شغلی در ۲۸ شهریور برگزار خواهد شد.

نشست خبری هفتمین آزمون بخش خصوصی کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. حسام الدین ثقفی، دبیر هفتمین دور برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی کشور در این نشست گفت: پیرو تفاهم نامه‌ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار منعقد شد بناست با توجه به ظرفیت صنایع و اصناف پس از مهارت سنجی افراد در آزمون استخدامی، افراد بر اساس نیازمند شرکت‌ها معرفی شوند.

وی افزود: از تفاوت‌های آزمون امسال نسبت به آزمون‌های قبل اضافه شدن بخش آموزش به ثبت نام کنندگان است.

وی ادامه داد: آزمون در ۸ دسته و ۲۴۵ عنوان شغلی و بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ شایسته شغلی برگزار می‌شود. امسال برای شایسته شغلی آموزش‌هایی در نظر گرفته شده تا کیفیت جذب روند بهتری داشته باشد.

دبیر هفتمین دوره آزمون استخدامی کشور با بیان اینکه ثبت نام از ۱۰ تیر آغاز شده و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد، تصریح کرد: ۳۱ تیر زمان ویرایش و تکمیل مراحل ثبت نام بوده و در این تاریخ پنل آموزش نیز باز می‌شود.

ثقفی اضافه کرد: ثبت نام مرحله نخست در دسته شغلی است و در مرحله دوم افراد می‌توانند در هر دسته شغلی ۴ عنوان شغل انتخاب و آزمون دهند. در ادامه ۶ آزمون شخصیت شناسی برگزار می‌شود و کارنامه افراد صادر شده تا افراد جویای کار آگاهی بیشتری نسبت به توانمندی خود داشته باشند.

وی در توضیح بیشتر گفت: ۱۰ روز پیش از آزمون افراد باید عناوین شغلی و شایستگی خود را انتخاب و اعلام کنند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی اعلام کرد، آغاز آزمون ۲۸ شهریور خواهد بود و تا ۸ روز ادامه دارد. نتایج ۱۳ آبان اعلام می‌شود و ۱۸ آذر افراد قبول شده دعوت به همکاری می‌شوند.

ثقفی در پایان درباره ظرفیت پذیرش آزمون امسال گفت: حدود ۲۱ هزار موقعیت شغلی برای ۵۷۰۰ شرکت وجود دارد که توانمندی افراد در آنها مورد سنجش قرار می‌گیرد. این آمار سال گذشته ۱۸ هزار موقعیت شغلی برای ۴۹۰۰ شرکت بود.

  • نویسنده :
  • منبع :