19 دی: دستگاه قضایی عراق امروز پنجشنبه از پلیس بین المللی «اینترپل» خواست که فردی که در سوئد نسخه‌ای از قرآن را آتش زده است، تحت پیگرد قانونی قرار دهد و او را به بغداد تحویل دهد.
شورای عالی قضایی عراق امروز پنجشنبه حکم لزوم بازداشت «سلوان مومیکا» عراقی الاصل مقیم سوئد را به سازمان پلیس جنایی بین المللی (اینترپل) تسلیم کرد.
در این حکم آمده که سلوان صباح متی مومیکا، پناهجوی عراقی الاصل در سوئد، یک جلد قرآن را در مقابل مسجد بزرگ استکهلم سوزاند.
شورای عالی قضایی عراق تأکید کرد که صدور حکم بازداشت و تحت پیگرد قرار گرفتن سلوان مومیکا عامل آتش زدن قرآن کریم در خارج از عراق، طبق احکام ماده (۳۷۲/۱) قانون مجازات عراق، صورت گرفته است.
پیشتر نیز وزارت خارجه عراق و دستگاه قضایی این کشور خواستار استرداد این شخص عراقی تبار مقیم سوئد به کشور عراق شده بود.
پیشتر همچنین وزارت امور خارجه عراق، اقدام مقامات سوئدی برای اجازه دادن به یک افراط گرا جهت سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم را محکوم کرده بود.
وزارت خارجه عراق با تاکید بر اینکه این اتفاقات احساسات مسلمانان سراسر جهان را جریحه دار می کند و اقدام تحریک آمیز خطرناکی است، از جامعه بین المللی خواست که مسئولیت های خود را برای توقف چنین اقدامات غیرقابل قبول و رد هر گونه رفتارهای افراط گرایی و نفرت انگیز را بر عهده بگیرد و از آن جلوگیری کنند و عاملان آن را محاکمه کنند.
چهارشنبه هفته گذشته یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

  • نویسنده :
  • منبع :