صبح امروز شنبه تعدادی افراد مسلح به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند. بنا به اعلام منابع آگاه، این افراد مجهز به کمربند انتحاری بودند که ۲ نفر اقدام به انفجار کردند.

اگرچه در ابتدا جزئیات چندانی از این حمله مسلحانه مشخص نشده بود، اما برخی رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی و همچنین رسانه‌های دولتی از انفجار دو کمربند انتحاری توسط مهاجمان خبر دادند. 

اما پس از ساعاتی معاون امنیتی - اطلاعاتی استانداری استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با ارائه توضیحات تکمیلی درباره این حمله گفت که نیروی انتحاری در صحنه نبوده است و افراد مسلح با نارنجک به کلانتری حمله کرده‌اند.

در همین رابطه دادستان زاهدان سیستان و بلوچستان گفت: 2 مامور نیروی انتظامی در حمله مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان به شهادت رسید.

مهدی شمس آبادی اظهارکرد: صبح امروز شنبه تعدادی از افراد مسلح به یکی از کلانتری‌های شهرستان زاهدان حمله کردند که هنوز این درگیری ادامه دارد.
وی بیان کرد: در این درگیری تا کنون یک نفر از نیروهای کلانتری به شهادت رسیده است.

افراد مسلح در محاصره نیروهای انتظامی و امنیتی زاهدان قرار دارند

طبق آخرین جزئیات این حادثه، یک منبع آگاه امنیتی گفت: اوضاع امنیتی در زاهدان تحت کنترل است و افراد مسلح در محاصره نیروهای نظامی هستند. 

این منبع آگاه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یک گروه مسلح تروریستی صبح امروز به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند. 

وی بیان کرد: افراد مسلحی که به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله مسلحانه انجام دادند تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند. 


حمله تروریست‌های مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان با هلاکت آنها ناکام ماند

همچنین روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطاعیه‌ای اعلام کرد: حمله تروریست‌های مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان با هلاکت آنها ناکام ماند. 

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، صبح امروز یک تیم تروریستی چهار نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی مواجه و پس از هلاکت تمام تروریست ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند. 

در این اطلاعیه آمده است: در این حادثه۲ نفر از مدافعان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بر اساس این گزارش یکی از این شهدا سرباز وظیفه مبین رشیدی و دیگری از اعضای کادر فراجا به نام ستوان علی کیخا بوده است و پس از مقاومت جانانانه به شهادت رسیدند.
 
مبین رشیدی

پایان درگیری زاهدان با ورود نیروهای امنیتی؛ تروریست‌ها به هلاکت رسیدند

 
علی کیخا

  • نویسنده :
  • منبع :