19 دی: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از مردم با ترفند درج آگهی جعلی استخدام در کمیته هشدار داد.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری از هر فرصت و بهانه‌ای برای سوءاستفاده از مال و اطلاعات مردم استفاده می‌کنند، گفت:‌یکی از این ترفندها کلاهبرداری با ترفند استخدام است و به تازگی نیز برخی از این افراد سودجو در پوشش استخدام در کمیته امداد اقدامات مجرمانه‌ای را انجام داده‌اند.
وی در توضیح شیوه کلاهبرداری این افراد گفت:‌ کلاه‌برداران سایبری با انتشار پیامک تبلیغاتی یا درج آگهی در سایت‌های درج آگهی رایگان با عنوان استخدام در کمیته امداد امام خمینی (ره) نظر قربانیان را جلب کرده و از این طریق اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند. این افراد پس از دریافت اطلاعات کارجویان مبالغی را به‌عنوان هزینه ثبت‌نام و صدور کارت شرکت در آزمون دریافت کرده و دیگر از آنان خبری نخواهد شد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ همچنین برخی از این سودجویان کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و از این طریق اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌کنند. همچنین سودجویان می‌توانند از اطلاعات بانکی و هویتی متقاضیان نیز سوءاستفاده کنند.
معظمی گودرزی گفت:‌افراد جویای کار باید توجه داشته باشند هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود و از این رو لازم است که از اعتماد به تبلیغات جعلی و آگهی‌های منتشر شده در سایت‌ها و رسانه‌های غیررسمی و نامعتبر پرهیز کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :