19 دی: رئیس سازمان اورژانس کشور از جذب ۳۵۴۰ نیروی جدید برای این سازمان در آینده نزدیک خبر داد.
جعفر میعادفر با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان اورژانس گفت: این کمبود در دو فرمت تعریف می‌شود که یکی حفظ وضعیت موجود و دیگری بر اساس آمایش سرزمینی در برنامه هفتم توسعه است.
وی با بیان این که باید ۱۴۰۰ پایگاه جاده‌ای روستایی و شهری راه‌اندازی می‌کردیم، گفت: عمده وضعیت موجود موجب شده ۱۵ هزار نیرو کسری داشته باشیم و ۳۵۴۰ نفر را نیز با کسب مجوز از سازمان امور استخدامی به زودی جذب می‌کنیم.
میعادفر با بیان اینکه به ازای هر پایگاه ۹ نفر باید جذب شود، گفت:‌ بر این اساس حدود ۱۱ هزار نیرو در این زمینه کسری وجود دارد. همچنین در این راستا باید آمبولانس و زیر ساخت‌های لازم و بودجه مورد نظر وجود داشته باشد و مجموع این‌ها موجب می‌شود که یک پایگاه راه اندازی شود و تلاش می‌شود حکمی در برنامه هفتم دریافت و اعتبارات لازم نیز برای راه‌اندازی این پایگاه‌ها در نظر گرفته شود.

فرسودگی ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده داریم که باید از رده خارج شده و آمبولانس جدید جایگزین شود و در این زمینه کمبودهایی وجود دارد.
وی از کسری ۱۴۰۰ آمبولانس در کشور نیز سخن گفت و افزود: خوشبختانه دولت و مجلس اعتبار قابل توجهی را در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی کردند که به رقم سه و نیم هزار میلیارد تومان می‌رسد و اولین مناقصه خرید آمبولانس را نیز برگزار کردیم که شامل ۵۰۰ دستگاه است و شرکت برنده نیز مشخص شده است و در حال ثبت سفارش و تامین ارز مورد نیاز هستیم.
میعادفر درباره مبلغ مورد نیاز برای این ۵۰۰ دستگاهِ مورد نظ نیز گفت:‌ در ین خصوص نیازمند ۳۵ میلیون دلار ارز هستیم که در حال حاضر میزان ریالی آن موجود است و باید دولت اهتمام ورزد و با حمایت سازمان برنامه و بانک مرکزی این رقم با ارز جابه‌جا شود.
وی گفت: ما دو کار را همزمان پیش می‌بریم که یکی روال ثبت سفارش است که از سوی وزارت صمت پیگیری می‌شود و پیگیری‌های لازم نیز در حال انجام است تا ارز به سرعت در اختیار ما قرار گیرد. شرکت طرف قرارداد نیز کارهای مربوطه را انجام می‌دهد و ما نیز باید اعتبار لازم را در اختیار آن بگذاریم.
رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین درباره افتتاح نخستین پایگاه اورژانس هوایی تهران گفت: دیروز همزمان با حضور رئیس جمهور و افتتاح بیمارستان غدیر در شمال تهران و ایجاد ایستگاه هلی کوپتر، اولین پایگاه اورژانس هوایی با استفاده از هلی‌کوپترهای مربوط راه‌اندازی شد و از این رو پایگاه‌های هوایی اورژانس در تهران از یک به دو پایگاه افزایش یافت.
میعادفر درباره ویژگی‌های هلی‌کوپترها نیز گفت: برای بیمارانی که وضعیت پیچیده‌ای دارند یا زمانی که قصد انتقال اعضا را داشته باشیم، از هواپیماهایی استفاده می‌کنیم و این هواپیماها کوچک هستند که عضو یا یکی دو بیمار را جا به جا می‌کند.
وی درباره بهبود وضعیت اورژانس شمال تهران نیز گفت: ۸۲۱ تخت با بهترین تجهیزات کار خود را آغاز کرده‌اند و به روزند و در شرق تهران نیز دو بیمارستان مهم داریم که یکی امام حسین(ع) و دیگری شهداست که هر دو استراتژیک هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :