19 دی: مدیرکل استاندارد خوزستان با تاکید بر استاندارد اجباری انواع خرما برای حفظ سلامت شهروندان گفت: بیش از ۱۳ تن خرمای غیر استاندارد از سطح بازار جمع‌آوری شد.
علی داوودی در گفت و گو با ایسنا در خصوص استاندارد خرما اظهار کرد: استاندارد انواع خرما، استانداری اجباری است و از این رو به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان، فعالیت‌های بازرسی از سطح بازار توسط بازرسان اداره کل استاندارد خوزستان در حال انجام است.
وی با اشاره به بازرسی‌های انجام‌شده از واحدهای صنفی فروش خرما افزود: بازرسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل با مراجعه به واحدهای صنفی فروش خرما و رصد محصولات در سطح مراکز عرضه، با واحدهای متخلف برخورد کردند.
مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در جریان این بازرسی‌ها ۲۰ واحد صنفی متخلف به دلیل درج نبود نشان استاندارد بر روی محصولات و ابطال پروانه استاندارد شناسایی شدند. از این واحدهای صنفی در مجموع تعداد ۱۰ هزار و ۸۲۷ بسته معادل ۱۳ هزار و ۲۳۴ کیلوگرم خرما توقیف و جمع‌آوری شد.
داوودی ادامه داد: همچنین با هدف برخورد با واحدهای تولیدی مربوطه اطلاع‌رسانی لازم به سازمان ملی استاندارد نیز انجام و موضوع در حال پیگیری است.
مدیرکل استاندارد خوزستان اظهار کرد: در صورت مشاهده خرمای فاقد نشان استاندارد با واحدهای صنفی متخلف برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
به گزارش ایسنا، استاندارد اجباری خرمای مضافتی به استاندارد ملی شماره ۳۹۵، خرمای خاصه به استاندارد ملی شماره ۲۷۱۰، خرمای کبکاب به استاندارد ملی شماره ۸۰۳ است.

  • نویسنده :
  • منبع :